עומרNBA: החבר הכי טוב

עומרNBA הפינה שמקשרת בין הסיפרה (על הגופיה של השחקן) לספירה (Aל העומר) עם מי שמעבר להיותו שחקן מצוין היה אדם מצוין וסמל ומופת לחברות ואכפתיות - ג'ק טווימן.

היום עשרים ושבעה ימים לעומר.

אחד הרגעים הזכורים מהסרט "לזכור את הטיטאנים" היה זה בו קואץ' בון מדבר במסיבת עיתונאים על גארי לאחר הפציעה שלו (עברו עשרים שנה מאז הסרט חוק הספוילרים לא תופס). הוא אומר: "אי אפשר להחליף את גרי, לא כשחקן ולא כאדם". כמו רוב הסרט הזה, מדובר בקלישאה אחת גדולה אבל כמו כל קלישאה יש בה אמת. אז היום נדבר על שחקן שמעבר לשחקן הטוב שהוא היה הוא היה אדם מדהים. היום נדבר על ג'ק טווימן.

טווימן נולד בפנסילבניה. לאחר התיכון שיחק 4 שנים באוניברסיטת קינקיננאטי. הוא סיים עם ממוצעים של 24 נק' ו16 ריב'. ב1955 הוא יצא לדראפט ונבחר במקום השמיני בתחילת הסיבוב השני. כן זה נשמע מוזר אבל היו הרבה פחות קבוצות בליגה והיו כל מיני חוקים מוזרים לדראפט. הוא נבחר ע"י הרוצ'סטר רויאלס לימים סינסנטי רויאלס לימים קנזס סיטי-אומהה קינגס לימים קנזס סיטי קינגס וכיום סקרמנטו קינגס (ולתקופה קצרה סקרמנטו קווינס).

טווימן הראה יכולות גבוהות כבר מההתחלה ונודע בזכות יכולת הקליעה הטובה שלו. באותו דראפט של טווימן נבחר במקום השני כוכב הקבוצה מוריס סטוקס.

במרץ 1958 סטוקס נתקל בשחקן אחר ואיבד את ההכרה. העירו אותו בעזרת מלחי הרחה והוא חזר לשחק. שלושה ימים אחרי זה במשחק הפלייאוף הראשון הוא שותף ולאחר המשחק הוא הרגיש לא טוב. מאוחר יותר הוא סבל מפרכוס אפילפטי שהפך אותו למשותק. ג'ק טווימן טיפל בחברו במסירות ובהמשך גם פנה לבית משפט כדי להפוך להיות האופטרופוס החוקי שלו.

כדי לעמוד בהוצאות הוא ייסד את משחק הראווה לזכר מוריס סטוקס שעזר לטפל בו ובשחקני עבר נוספים שסבלו מפציעות.  לאחר שסטוקס למד להקליד באמצעות מיצמוץ ההודעה הראשונה שלו הייתה "ג'ק היקר, איך אוכל אי פעם להודות לך?". טווימן המשיך לדאוג לסטוקס עד מותו ב-1970.

טווימן המשיך לשחק בNBA ובעונת 59/60 הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה ביחד עם וילט צ'מברליין שמסיים עונה עם ממוצע של מעל 30 נק'. כמו כן הוא אחד מ6 שחקנים בהיסטוריה שעשו רצף של 4 משחקים עם טריפל דאבל. ב-1966 פרש מכדורסל, ב-1983 נכנס להיכל התהילה. ב-2012 מת טויימן מסרטן הדם. ב-2013 ייסדו הNBA פרס חדש לחבר הקבוצה הכי טוב של השנה על שם טווימן וסטוקס.

טווימן היה שחקן מצויין. במהלך 11 שנותיו בליגה הוא הראה יכולת קליעה מעולה והוביל את קבוצתו לכמה ריצות פלייאוף מוצלחות. אבל יותר מכך טווימן היה אדם מדהים. הדאגה שלו לחברו לקבוצה עד יום מותו היא לא פחות ממופלאה. ואם אפשר להכניס קצת ענייני דיומא – איזה הבדל בין הגישה של כל מיני אנשים ממפלגת נעם, לגישה של טווימן שנתן הכל בשביל החלש.

תהיו ג׳ק טווימן.

הישגי קריירה:

שתי בחירות לחמישיית העונה השנייה (19601962)

חולצה מספר 27 הופרשה בידי סקרמנטו קינגס

6  הופעות במשחק האולסטאר (1957196019621963)

3 תגובות

  1. ואוו מדהים !
    איזה איש ענק ואיזו כתיבה מרגשת.נשאר רק להגיד תודה על הסדרה המצוינת ועל הכתבה הזו .

  2. שמעתי עליו אבל חשבתי שהוא סתם היה בחור טוב.
    לא ידעתי שהוא גם היה שחקן ממש מצוין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם