פלייאוף 2020, משחק 5- לייקרס נגד טורונטו

"הלייקרס נמצאים במומנטום ואנחנו נתנו להם את הדלק", אמר ניק נרס לפני המשחק. על ההפסד במשחק האחרון בטורונטו לאחר עוד תצוגת קלאצ' אדירה של לברון אמר- "אני די בטוח שיש איתם צוות של סרט דוקומנטרי ואנחנו עזרנו להם עם התסריט המושלם". הכאב של טורונטו מאיבוד יתרון 2-0 דווקא בביתם היה מורגש בכל משפט וכל הלך הרוח של הקנדים הראה משהו כבוי שהזכיר יותר את הימים שלברון שלט על המזרח מאשר את האלופה הגאה שלקחה את שני המשחקים הראשונים של הסדרה. אך האם הם יצליחו לשים את הכל מאחוריהם ולחזור לנצח דווקא בסטייפלס סנטר?

רבע ראשון

לברון עלה עם רעל בעיניים וחפר בצבע. במשחק הראשון של הסדרה, נרס נתן ללברון לעשות את כל העובדה וניצח, בשני דווקא הכריח את שחקני המשנה לקלוע, ואמנם לברון עשה טריפל דאבל אך קלע 13 נק' בלבד באחד ממשחקי הפלייאוף החלשים שלו בשנים האחרונות. אבל נראה שככל שהתקדמה הסדרה, לברון למד את תכניות המשחק של נרס ומצא את הבאגים, כמו תכנת מחשב משובח. היום, הוא לא נתן לו לנשום.

הלייקרס רצו ל13-0 מהפתיחה כשנראה שטורונטו עם ברכיים רועדות והלייקרס רצים בכל הזדמנות כשלברון מנהל את השואו טיים לייקרס ביד רמה. ביציאה מפסק הזמן, לברון נראה בטלוויזיה כשהוא מעמיד את שחקני טורונטו במיקומים ההגנתיים שלהם, רק כדי להביך אותם. המצלמה עברה לניק נרס ששכח (שוב) לסגור את הפה ויצרה את המים של היום. זה לא היה הערב של הראפטורס.

הרבע הסתיים ב15-32 ללייקרס והסטייפלס סנטר מריח את האליפות ה-17 במספר והקהל משתולל.

רבע שני

דווקא המחליפים של טורונטו ניסו להחזיר את האורחים לתמונה כשכריס בושה, נורמן פאוול וטרנס דייויס עושים ריצה של 12-5 על ההרכב בראשות דייויס אך דני גרין ואייברי בראדלי ענו ב-2 שלשות שעצרו את הדימום. דייויס כרגיל בסדרה היה יעיל ושקט כשהוא כבר בדאבל דאבל עד למחצית עם 20 נק' ו-10 ריב'. לאורי וסיאקם לא היו שם הערב כשהם עם 9 נק' משותפות במחצית. 62-48 ללייקרס בסיום הרבע.

רבע שלישי

ניק נרס עשה מהלך מפתיע והעלה הרכב נמוך שכלל את לאורי, וואן ווליט, נורמן פאוול, סיאקם ואיבאקה בסנטר, במקום גאסול הכבד. טורונטו החלו להחזיר ריצה בריצה וההפרש כבר ירד ל70-64, אחרי דאנק מהדהד של איבאקה על הראש של דווייט הווארד המופתע שנשכב על הרצפה ואיבאקה עומד מעליו. רונדו מייד רץ למרכז העניינים ודחף את איבאקה בחוזקה. איבאקה שלח אגרוף לכיוונו של רונדו אך פגע בלברון שניסה למשוך את רונדו אחורה. לברון מייד נשכב על הרצפה לדקות ארוכות והאולם דממה. האם לברון סיים את המשחק? לבסוף לברון קם ויורד לחדר ההלבשה נתמך על ידי חבריו. בהילוך החוזר נראה שאיבאקה פספס את לברון כחוט הסערה, אך אולי היה שפשוף בקרבת העין שלא ניתן היה לראות בזווית הצילום, אני בוחר להאמין ללברון שלא היה כאן פלופ. ואתם? מיותר לציין כי איבאקה הורחק וטכנית לכיוונו של רונדו.

כשהמשחק המשיך דווקא הלייקרס ללא לברון הצליחו להגדיל את הפער בחזרה לספרות כפולות וכ-2 דקות לסיום הרבע, לברון חוזר מחדר ההלבשה עם רטייה של פיראט. הקהל כולו על הרגליים כשהמלך נכנס למגרש לפני סיום הרבע וקובר פול אפ בנגיעה הראשונה שלו בכדור. 86-76 ללייקרס בסיום הרבע.

רבע רביעי

פוש אחרון של הרפטורס, כשסיאקם סוף סוף נכנס לעניינים וקולע 7 נקודות רצופות. ההפרש עומד על 3 הפרש בלבד לטובת הלייקרס, אך אז נתקענו על רצף התקפי מוזר של שתי הקבוצות שלא הצליחו לקלוע במשך 2 דקות תמימות, עד שלברון, עדיין עם הרטייה, בשתי זריקות עונשין שבר את הבצורת. דייויס בחסימה על גאסול ואז ריצה במתפרצת וההפרש של הלייקרס חוזר למקום בטוח. נראה שכל פעם שטורונטו מתקרבת, מישהו מהלייקרס עוצר את המומנטום בסל חשוב, בעיקר קוזמה שהיה נהדר ברבע האחרון עם 3 שלשות. טורונטו פשוט לא מצליחים לבור את המחסום ונשברים לקראת הסיום כשהלייקרס רצים ומעלים את ההפרש. 112-100 בסיום המשחק.

מי היה מאמין כשהלייקרס הפסידה את 2 המשחקים הראשונים בבית שהיא תיקח בעלות על הסדרה לאחר 5 משחקים? לאחר המשחק ההירואי של לברון בערב הקודם, המשחק הזה, שיירשם בדברי הימים כ'משחק הרטייה', הוסיף עוד חותמת למורשת המפוארת של השחקן הטוב בדורנו. צוות הצילום שמתלווה ללברון לאורך הפלייאוף בהחלט מרוויח את מבוקשו.

ללייקרס: דייויס במשחק ענק עם 32 נק' ו-16 ריב', לברון עם 24 נק', 9 אס' ו-9 ריב'. קוזמה במשחק טוב עם 15 נק', כמו גם אייברי בראדלי.

לטורונטו: ואן ווליט שוב הוביל את הקנדים עם 24 נק' ו-10 אס', כשהוא מסמן לכל מי שרוצה לשמוע שהוא מוכן לחוזה המקסימום. סיאקם שהחל נורא את המשחק סיים עם 18 נק' ונורמן פאוול עם 17 מהספסל. לאורי במשחק חלש יחסית אבל מחצית שנייה משופרת עם 15 נק' 9 אס' ו-8 ריב'.

3 תגובות

  1. ענק. לברון במשחק הרטייה מחזיר למשחק השפעת של מייקל.
    הלו, כאן היתה גם קורונה, לא לשכוח!
    🙂
    לברון אוהב דרמות, אבל לשחק כדורסל הוא יודע.
    לייקרס על הסוס אבל טורונטו הנוכחית זו קבצה עמידה שלא נשברת אז הם יחזרו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם