סקירת נעליים – Air Jordan 34

הנעל הכי טובה שג'ורדן לא נעל במשחק

מחיר – 800₪, לינק לרכישה (Black/Dark Smoke Grey/Electric Green) 

משקל הנעל – 370 גרם

גובה קרסול – בינוני

שחקנים מובילים שמשתמשים בנעל – Zion Williamson, Luka Doncic, Jayson Tatum, Kemba Walker, Carmelo Anthony, Blake Griffin

בעקבות בקשות של כמה קוראים נאמנים וכהומאז' לג'ורדן שקצת חזר אלינו לתודעה (ותודה לנטפליקס על הסדרה התיעודית  (“The Last Dance”, החלטתי לכתוב על הנעל האחרונה מבית היוצר של השחקן הכי טוב ששיחק את המשחק.

מקווה שתהנו ותודה על המילים החמות.

סוליה ואחיזה במשטח (Traction)

הג'ורדן 34 מצוידת בדפוס הסוליה האהוב עלינו, הלוא הוא דפוס האדרה (Herringbone) שפרוס בצורה אגרסיבית לכל אורך הסוליה ובשלל צורות ומתפקד שלא במפתיע בצורה מדהימה. הדפוס לא "צווחני" אבל אל תתבלבלו, תוך כמה משחקים הסוליה הזאת תאחז בכל סוג משטח מבלי לשחרר. הבונוס, למי מכם שכבר הספיק לתהות – הסוליה תתפקד מעולה גם במגרשים חיצוניים, ולא תישחק או תצבור אבק כך שאפילו לא תצטרכו להעביר ניגוב.

  • ציון: 9 שרוכים

תמיכה (Cushion)

בג'ורדן 34 החליטו להשתמש בטכנולוגיית ה-Zoom Air. טכנולוגיה זו מבוססת על שימוש בסיבים שנדחסים כאשר כף הרגל של השחקן נוחתת ויוצרים אפקט של "דחיפה" של השחקן קדימה. הסיבים כלואים בתוך כרית אוויר דחוסה ומכאן השם, שכמובן הולם את אייר ג'ורדן ולא היינו מצפים לפחות. הכרית בחלק הקדמי של הנעל קפיצית אך תומכת, תגובתית וגם מאוד יציבה. התחושה שתתקבל היא שהנעל מזניקה אתכם קדימה בכל צעד. את החלק האחורי ציידו בכרית מוגדלת שמספקת ריפוד והגנה מיטבית. מעניין לציין שבמרכז הסוליה יש "חור" שמספיק תמיכה אווירודינמית ותחושה מיטבית של כריות ה-Zoom Air, מה שיגרום לכם אפילו לקפוץ מהר יותר ולהרגיש בשליטה מלאה גם בספרינטים.

  • ציון: 10 שרוכים

התאמה לשחקן ואחיזה ברגל (Support & Fit)

עם הג'ורדן 34 מומלץ ללכת על מידת הנייקי הרגילה שלכם, יש בנעל מספיק מרחב כך שגם למי שיש כף רגל רחבה ירגיש שהנעל יושבת עליו טוב ולא "חונקת" את כף הרגל. להבדיל מדגם הג'ורדן 33 הקודם שסיקרתי, בו הייתה נעילת FastFit לקשירה מהירה של השרוכים, כאן נייקי וג'ורדן השכילו לחזור למקורות עם שרוכים מסורתיים שעושים את העבודה בצורה הכי טובה שאפשר ומאפשרים גמישות לנעל שתשב בצורה הדוקה או רפויה לבחירתנו. כמו כן, למרות החומרים הקלים שממנה עשויה הנעל, התמיכה עדיין מדהימה – העקב מחזיק את כף הרגל במקום וגם שכבת הבד הפנימית מוסיפה תמיכה נוספת בקשירה טובה.

  • ציון: 9 שרוכים

חומרים

כמיטב המסורת למותג של אייר ג'ורדן ולבאזז המתלווה לכך, הדביקו תג מחיר אסטרונומי על הנעל. החומרים בנעל הם לא חומרי "פרימיום", אבל כן מדובר בחומרים מוכווני ביצועים. החיסרון בחומרי "פרימיום" כדוגמת ציפוי עור (שניתן לראות על הרבה דגמי ג'ורדן) הוא שהם חומרים כבדים ודווקא בג'ורדן 34 החליטו ללכת על החומרים הכי קלים בשוק – בד קל ונושם מבחוץ ובד דמוי שתי וערב מבפנים שעושים את העבודה מצוין, כך שמתקבלת נעל גמישה, קלה ונושמת מבלי לאבד עוצמה. כמובן שלג'ורדן 34 יש מספר עיצובים בהם ניתן למצוא חומרים שונים על הנעל אבל הביצועים לא ישתנו מעיצוב לעיצוב. בנימה אישית אני פחות אוהב את העיצובים החזותיים של נעלי ג'ורדן אבל הפעם לראשונה אני חושב שהם עלו על מראה מודרני ומעניין.

  • ציון: 9 שרוכים

לסיכום

מבחינת ביצועים כנראה מדובר בנעל הג'ורדן הכי טובה שיש, שג'ורדן עצמו לא נעל במשחק מעולם. הנעל מגיבה בצורה מדהימה, מספקת תמיכה בין הטובות שיצאו בשנים האחרונות ובאופן כללי תוכל להתאם לכל שחקן ולכל סגנון – מבט קצר בסוללת שחקני העל כיום שעולים איתה לפרקט יעיד על כך, לא פחות מכל מחמאה שאני יכול לתת.

לשמחתי נראה שהמותג של אייר ג'ורדן יצא לסוג של דרך חדשה, כשבנעליים העדכניות שלהם הם מצליחים להתרומם ולחדש גם מבחינת ביצועים וגם מבחינת עיצוב. אמנם החומרים של הדגם הנוכחי לא מצדיקים את תג המחיר האסטרונומי, אך בשביל לעלות על הפרקט עם אחת מנעלי הכדורסל הטובות שניתן לקנות כיום בשוק, אולי שווה לשבור את קופת החזיר. בכל פעם שתנעלו את הנעל אני מאמין שתרגישו בטוחים יותר עם עצמכם וביכולת על הפרקט, עם קצת השראה מה-G.O.A.T בכבודו ובעצמו.

  • ציון משוקלל סופית: 9.5 שרוכים

10 תגובות

  1. היי עינב, ממש רציתי לשאול האם יש לך המלצה לנעליים טובות ששומרות על הקרסול בצורה מיטבית.
    אני מחלים מפציעת קרסול, ורוצה לחזור באופן הדרגתי לשחק.. האם הair Jordan 34 מומלצות?
    או שיש המלצה לדגם אחר?

    1. היי איתמר,

      בשביל לשמור על הקרסול בצורה המיטבית כדאי ללכת על נעל עם בסיס כמה שיותר רחב לכן הייתי מסתכל על הנעליים של אדידס – Harden Vol. 4 או D.O.N Issue #1. כמובן ש-Air Jordan 34 היא נעל מעולה והיא גם תוכל לשמור על הקרסול שלך אבל הייתי בודק את אדידס קודם (גם בגלל הבדלי המחירים).
      אם יש לך קרסוליים רגישות מאוד אתה יכול לבדוק כל מיני תומכי קרסוליים ששחקנים כמו סטף קרי משתמשים בהם.

    1. אשתדל למרות שאני מעדיף לסקר נעליים שליותר אנשים יש גישה לרכוש אותן.
      אגב, כבר יצאו Wade All City 8.

  2. אדיר עינב! איזה כיף שחזרת לכתוב. מקווה שתמשיך עם איזה סיקור של נעל פעם בחודש ככה.

    נראה לי שעם הגיוס של השחקנים החדשים (טייטום, לוקה וזיון) ג'ורדן היו חייבים ליצור נעל ראויה לשמה.

    איך אתה מגדיר חומרי פרימיום? וכיצד אתה יודע שהנעל לא תשחק המגרשים חוץ(איפה שרובנו נראה לי משחקים)?

    1. תודה רבה אביעד!
      מסכים איתך שעם גיוס הכוכבים של מותג ג'ורדן הם החליטו להרים הילוך.
      חומרי פרימום בדרך כלל אומר ציפוי עור (לרוב עור אמיתי במקרה של נעלי ג'ורדן) או לחלופין טכנולוגיות בד חדשניות (כמו בנעליים של לברון). בנוסף, ככל שהשקיעו יותר בטכנולוגיות ששמים בתוך הסוליה (שוב כמו בנעליים של לברון) זה אומר שהשקיעו יותר כסף בייצור הנעל.

      1. הבנתי תודה!
        אז כרגע הנעליים של לברון הם חזית הטכנולוגיה?

        1. כן הנעליים של לברון הן כרגע עם הטכנולוגיות הכי ״בכירות״ של נייק אבל אני אוהב את הכיוון שלהם עם הנעליים של KD

  3. מעולה עינב, גרמת לי לרצות לקנות נעליים למרות שלא שיחקתי כדורסל מעל 10 שנים. למזלי התיעוב שלי לג'ורדן מתגבר על הדחף הבלתי נשלט לקניית נעליים שיקפיצו אותי באוויר

    1. חחחח כן גם אני לא סובל את ג'ורדן, שחקן גדול אבל אדם קטן. מזל שהוא לא שיחק עם הנעליים האלה אז אין לי רגשות אשם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם