פריוויו לסדרה בין הראפטורס לסיקסרס

הלילה זה מתחיל – חצי גמר המזרח כשטורונטו ופילדלפיה יפגשו באייר קנדה סנטר בטורונטו למשחק 1.

טורונטו ראפטורס (2) – פילדלפיה סיקסרס (3)

מאזן בעונה הרגילה: 1:3 לקנדים שניצחו פעמיים בקנדה ואחד בפילדלפיה.

מאזן היסטורי בפלייאוף: 3:4 לפילידפיה. הקבוצות נפגשו בחצי גמר המזרח 2001 משם אייברסון המשיך לגמר מול הלייקרס ווינס קארטר עדין שיחק בליגה (אופס! בעצם הוא עדין משחק בליגה). משחק 7 נגמר 87:88 לפילידלפיה כשוינס קארטר פספס הזדמנות לשלוח את טורונטו לגמר המזרח (טורונטו אגב ניצחה את המשחק הראשון בסדרה … פרטים בהמשך). פעם שנייה שהקבוצות נפגשות באותו המעמד בהפרש של 18 שנה.

100 מילים על טורונטו (מה עשינו עד עכשיו בפלייאוף ): בפריוויו לקונפרנס המזרחי היית סמוך ובטוח ביכולת של טורונטו לנצח את אורלנדו בקלות: "לדעתי יש פוטנציאל לסדרה הזאת להגמר בסוויפ קנדי אבל לא אפול מהכורסה אם הסדרה תלך לגיים 5." טורונטו כמו שהיא אוהבת הפסידה את המשחק הראשון בסדרת פלייאוף בפעם ה-14 מתוך 16 סדרות בהיסטוריה. גיים 1 – לאורי במשחק שפל עם 0 עגול בטור הנקודות וחטף הצגה של די ג'י אגוסטין שקינח עם שלשת ניצחון. הראפטורס חזרו לעצמם במהירות הבזק עם 4 ניצחונות רצופים. הם נעלו את אורלנדו על 92 נקודות בלבד בסדרה וזה לא מפתיע עם 2 שחקני ההגנה בעבר (מארק גאסול וקוואי). התקפית קוואי מעל כולם 27.8 נקודות למשחק בסדרה, והיהלום פסקל סיאקם עם 22.6 משלו. 6 שחקנים נוספים קלעו בן 7.8 למשחק ועד 11.4 (לאורי). ההגנה עובדת, ההתקפה בסדר נרס עבר את טבילת האש בהצלחה וקוואי מוכיח שהוא היה ההימור הכי טוב של יוג'רי. גאסול ואיבקה על אש נמוכה עדיין אבל צפויים להיות משמעותיים בהמשך.

זה קסם אבל לא אחד שקרה באורלנדו

100 מילים על פילדליפיה (מה עשינו עד עכשיו בפלייאוף): סיפור דומה לפילי – הפסידה את גיים 1 בבית וקולות הבוז של הקהל נשמעו עד ניו יורק. ברוקלין לא הצליחה לנצח בביתה וגיים 4 היה המשחק שעשה את ההבדל כאשר פילדלפיה ניצחה במשחק צמוד למרות היעדרותו של ג'ימי באטלר שהורחק. התחזית המוקדמת שלי הייתה אמיצה מידי: " ההערכה שלי שברוקלין תצליח להקשות על פילדלפיה ולא תאבד משחק בבית. פילי תנצח ב-7." ברוקלין איבדה את 2 משחקי הבית ורשמה 5 הפסדי פלייאוף רצופים בבית מול פילידלפיה. למרות פתיחה מהוססת של טוביאס האריס, סימונס ואמביד, מספרי הסדרה נוטים בבירור לטובת פילי שאכלה מרורים מהקו האחורי של הנטס (ד'אינגלו ראסל, האריס, לאברט ודינוודי חגגו מול הקו האחורי של פילי). הצד החיובי של פילי הוא 122.2 נקודות למשחק שהיא קלעה מול הנטס. כאשר בנוסף ל 5-הגדולים מריאנוביץ' הוסיף 10.2 משלו. הצוות המסייע של פילדליפיה לא היה פקטור מול הספסל המצוין של הנטס. מעל כולם היה ג'ו אמביד שסחב פציעה ומנוחה של 5 ימים תשמש לו לעזר רב. נתתי קצת קרדיט מוגזם לברוקלין או יותר נכון פחות קרדיט לפידליפיה שנראית לי כמו בלון עם הרבה אוויר בתהליך שהולך לשום מקום.

עוזבים את ניו יורק -פילי עשו את העבודה מול ברוקלין

300 מילים על הסדרה: סדרה בין 2 קבוצות טובות מאוד כאשר הכישרון הגולמי הטוב יותר נמצא בפילדלפיה. החמישייה שלה בראשות אמביד-סימנוס-באטלר-האריס-רדיק בטופ 3 של חמישיות הליגה. המשוכה הפעם גבוהה מאוד כאשר לטורונטו יש את המ'וגו של פילי כאשר אמביד יתקל בגאסול, איבקה וסיאקם החיים שלו יהיו קשים. בסדרה מול אורלנדו ווצ'ביץ' עבר נטרול מוחלט ונותר עם כדורי סרק בלבד במחסנית (11.2 למשחק ב-36% עלובים מהשדה). המאץ'-אפ בין קוואי לבאטלר, שני תפוחי האדמה הלוהטים של הקיץ הבא, עשוי להיות המשמעותי ביותר בסדרה. פילי אמנם הפסידה 3 מ-4 מול טורונטו אבל אלו לא הקבוצות הנוכחיות. במשחק האחרון בין ה-2, שנערך ב-5 בפברואר, רדיק נעדר בשל מחלה וטוביאס האריס לא היה בסגל. אמביד אמנם חגג עם 37, אבל טורונטו עם תגובה גאונית בטרייד דד ליין עם מרק גאסול שצריך להיות התשובה. ב-5 משחקים בקריירה מול גאסול, אמביד נעצר על 14 נקודות בלבד ו-34.4 אחוזים מהשדה כולל 1 מ-16 בלבד מדאון טאון. באשר לבאטלר הוא קלע 38 מול טורונטו במשחק ההפסד בדצמבר האחרון וקוואי הגיב עם 36 משלו וה-W. קוואי מוביל בבירור מול באטלר שקולע 17.9 במשחקים מולו. שוב טורונטו בסדרה עם מאץ'-אפ טוב מאוד. סימונס מול לאורי – אפשר לתת לבן 3-4 מטר ולשמור 4 על 5. סיאקם מול האריס צפוי להיות מאוד מעניין. רדיק לא יציב ותלוי מאיזה צד של המיטה הוא נופל. הצוות המסייע של טורונטו טוב בהרבה מזה של פילדלפיה. מארינוביץ' בהחלט שחקן נחמד ויכול להיות שיקבל הרבה דקות מול גאסול מלבדו נראה שלחלק גדול משחקני פילי יהיה זמן להביט באייפונים במהלך המשחק. נרס עבר את טבילת האש בהצלחה וברט בראון נוטה לעורר אנטגוניזם על הקו של פילדליפיה. טורנטו סיימה את העונה שעברה בשלב הזה עם סוויפ מביך מול קליבלנד. לברון לא נמצא השנה (אגב הרייטינג של הפלייאוף ירד ב-18% לעומת העונה שעברה) וגם לא דרוזן והדרך אל פסגת המזרח פנויה מתמיד. פילי ספגה 1-4 בעונה שעברה מבוסטון הפצועה ולדעתי היא צפויה לגורל דומה גם השנה.

בשביל לנצח את הסדרה פילדלפיה חייבת את אמביד בריא ובכושר שיא ולקבל לפחות 12 שלשות בערב. איש המפתח שלה צריך להיות טוביאס האריס כשבאטלר צריך להצר את צעדיו של מלך הצפון החדש קוואי.

בשביל לנצח את הסדרה טורונטו צריכה להמשיך לשחק הגנה חזקה, משחק קבוצתי ואת לאורי חוגג מול הקו האחורי של פילידלפיה. כמובן ש-38% מדאון טאון יתקבלו בברכה.

תחזית: טורונטו ב-5. הפרוסס נכשל קוואי בדרך למפגש מול קיירי/הגריק פריק (תשובות בפריוויו הירוק שיפורסם מחר)

(2) Toronto Raptors vs. (3) Philadelphia 76ers לוח המשחקים המלא (שעון מזרח)

GAMEDATETIME (ET)MATCHUPTV
1Sat 4/277:30 PMPhiladelphia at TorontoTNT
2Mon 4/29TBDPhiladelphia at TorontoTNT
3Thu 5/28:00 PMToronto at PhiladelphiaESPN
4Sun 5/53:30 PMToronto at PhiladelphiaABC
5*Tue 5/7TBDPhiladelphia at TorontoTNT
6*Thu 5/9TBDToronto at PhiladelphiaESPN
7*Sun 5/12TBDPhiladelphia at TorontoTNT

15 תגובות

  1. תודה מידן. סוף סוף הגענו לשלב הכי ממעניין בפלייאוף – סיבוב שני של המזרח. גם לדעתי טורונטו פייבוריטים, בגלל העומק אבל בעיקר בגלל שזו קבוצה בשלה שמתקתקת בעוד פילי עדיין לא מגובשת ומאומנת כמו שצריך. השנה הזאת גם קריטית בשביל טורונטו עם העזיבה האפשרית של קוואי בעוד שבשביל פילי זה עוד שיעור בדרך לדומיננטיות שתבוא (אולי) בשנה הבאה.
    אני מת על סיאקם וצופה שהוא יתן משחק או שניים גדולים. בקיצור טורונטו ב-6

  2. פריוויו נהדר מידן!
    מזמן לא היתה לנו סידרה כ"כ מעניינת ועם כ"כ הרבה שאלות פתוחות.
    יאלחה שתתחיל כבר!

  3. תודה מידן.
    התחושה שלי שטורונטו הקבוצה החזקה במזרח רק התחדדה אחרי שקראתי את הפריוויו המצויין הזה.
    גם עומק בלתי נגמר, גם הגנה ממש רצחנית (קאווי, סיאקם וגאסול כבסיס ואין להם חוליה חלשה אחת בהגנה), סופרסטאר בהווה (קאווי) ומה שנראה כמו סטאר מתפתח (סיאקם).
    המזרח של טורונטו להפסיד.
    הולך אפילו יותר רחוק ואומר 1-4 לטורונטו

  4. תודה רבה מידן, עכשיו אני מרגיש מוכן לסדרה.

    אני כמובן לא מאמין בראפטורס ולכן אהמר על 2-4 לפילי. מה שבעצם מחזק את ההימור שלך 🙂

    1. ציינתי חלק מהנתונים בניתוח של הסדרה
      אם אמביד ינוטרל לפילי צפויים לילות קשים מאוד

  5. אחלה פריוויו. טורונטו ב 5 בעייני הימור מעניין.
    הביתיות יכולה לשחק תפקיד חשוב בסדרה הזאת . בשביל העניין ובלי פציעות משמעותיות אני הולך על פילי.

      1. מנסיון אם אתה עד אומר לעשות משהו רציני כמו לשבור בלטה זה אומר שבסבירות גבוהה אני עוד אתחרט על ההימור המטופש הזה…. 🙂

  6. לדעתי העומק של טורונטו יכריע את העניין לטובתם. קוואי לאורי(בהנחה שלא יתחרבן בפלייאוף כמו תמיד), גרין גאסול סיאקם איבקה ואן וליט. יש להם רוטציה של שחקנים להבדיל מפילי שבאים עם חמישיה חזקה וספסל לא מרשים. אני חושב שהכשרון של פילי לא יאפשר להם לחטוף השפלה ולכן אגיד טורונטו ב-6 משחקים.

  7. מאד מאד מקווה שסימונס שומר את הקליעות ל 3 לסדרה הזו.
    אוהב את פילדלפיה מילדות ושמח שהם חזרו לרלוונטיות. מה לא הייתי עושה בשביל פופ על הקווים…. או אפילו אוברדוביץ' או מסינה
    🙂

    1. ליבי איתך
      בכלל אני מסמפט הרבה יותר את הסיקסרס זאת עיר ספורט משכמה ומעלה ואם יהיה גמר מזרח מול בוסטון זה יהיה פיגוז

  8. חד צדדי משהו, האמת מרגיש ככה, מקווה שיצר התחרותיות של סימונס ואמביד יניע אותם להשתפר ולשפר את האחרים. באטלר קוואי יהיה מסקרן מאוד. יאללה שיתחיללל

  9. תודה מידן. שתי נק' מפתח בסדרה:
    1. כמו שהזכרת אמביד מול גאסול / איבקה,
    לשניים גם קליעה טובה מאוד מאזור
    קו עונשין -קשת שלוש והם יכולים לגרום לאמביד לעבוד קשה מאוד גם בהגנה ולפנות אותו מהצבע מה שמאוד יפגע בהגנת פילי אשר תלויה בו.
    2. תרומת הספסלים, של שתי הקבוצות לא הבריקו סיבוב ראשון והתרומה שלהם מכרעת.

    1. תודה אסף
      דווקא בספסלים זה נוק אאוט לטורנטו
      איבקה זה וואחד פלוס מהספסל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם