אחד ביום: שקר החן והבל הת'אנדר

אחד ביום עם אוקלהומה סיטי ת'אנדר שמלמדת אותנו שמה שנראה כמו ברווז, צהוב כמו ברווז וצולע כמו ברווז זה כנראה ברווז עיתונאי, או לפחות ברווז צולע.
Embed from Getty Images

לכל הכתבות של אחד ביום

2:00: אוקלוהמה סיטי ת'אנדר (31-43) – אינדיאנה פייסרס (29-45)

המושג 'ברווז עיתונאי' הוא מהמושגים החביבים עליי. כל-כך חביב עד שאני אפילו זוכר שבכיתה ו' או ז' התחפשתי לברווז עיתונאי בפורים (תחפושת רגילה של ברווז בתוספת משקפיים, עט ומקטרת. כן, פעם דמיינתי עיתונאים כאנשים שמעשנים מקטרת. היום? אני חושב על משה פרימו… המצב רק מתדרדר!). מה כל-כך נחמד בברווז עיתונאי? בעיניי, בדיוק כמו הידיעות שמתגלות כברווז עיתונאי, יש במושג עצמו מעין חגיגה לדמיון. משהו מוחשי, שקל לדמיין, חביב וחייכני אבל בעצם זדוני ושקרי. בקיצור, אין על המושג הזה.

אבל, מאיפה בעצם מגיע המושג הזה ברווז עיתונאי? ויקיפדיה טוענת שזה מגיע מצרפתית שם נהוג היה לומר במאה ה-16 על משהו שאף אחד באמת לא ראה שהוא 'ברווז כחול'.    גירסה אחרת מביאה אותנו שוב לצרפת, מאה אחת מאוחר יותר ולביטוי שמשמעותו המילולית היה 'למכור חצי ברווז" אבל בפועל היה 'למכור שום דבר'. אבל כמה ששני ההסברים האלה חביבים, אני מעדיף על פניהם את ההסבר הבא, גם אם הוא לא נכון, פשוט כי הוא סיפור הרבה יותר טוב…

וכך טוען הסיפור שמובא ע"י הסופר, חוקר הספרות וחבר הכנסת לשעבר דב סדן ז"ל בספרו 'קערת צימוקים': באמצע המאה ה-19 החליט הנסיך קלמנט מטרניך שהיה ראש ממשלת אוסטרו-הונגריה בימים ההם על תקנה חדשה. לפי התקנה, בסוף כל כל ידיעה אשר מופיעה בעיתון ועוד לא אומתה יש לכתוב את הביטוי 'Non Testatum'  שמשמעותו הפשוטה היא 'לא נבדק'. העיתונים בוינה החליטו לקצר את הביטוי בידיעות קצרות וכתבו רק את ראשי התיבות שלו NT. ואם תקראו את האותיות N ו-T בהגייתן הגרמנית, אנ-טה, תקבלו את המילה Ente או בתרגום לעברית – ברווז!.

מכאן הדרך לשפה העברית הייתה קלה. ידיעה עיתונאית שמסומנת ב'ברווז' הינה 'ברווז עיתונאי' וברווז עיתונאי הוא אחד מצירופי המילים האוהבים על כותב שורות אלה. החיים יפים.

ומכיוון שהזכרנו כבר ברווזים עיתונאים או בגרסה המוקדמת שלהם 'Non Testatum'    הבה נדבר על עוד דבר שלא נבדק עדיין בתנאי אמת ובטח עוד לא הוכח – אוקלהומה סיטי ת'אנדר. הת'אנדר מסומנת בפנקסיהם (המטאפוריים) של רבים כ'סוס השחור' של המערב. הקבוצה שאם הדברים יתחברו לה בדיוק בזמן הנכון, תהיה זו שמסוגלת להפתיע את המערב כולו ולהגיע יותר רחוק ממה שדמיינו. אומרים עליהם שיש להם הגנה נהדרת בעיתות מצוקה. אומרים עליהם שיש להם את אחד הסופר-סטארים היותר צנועים אבל גם יותר מוכשרים בליגה (פול ג'ורג' כמובן) ואומרים גם שלמרות כל הפוזה, בטח לא מזיק שיש להם את ראסל ווסטברוק בסגל.

וכל זה נחמד ויפה, מרענן ואף מרגש. אלא שיש פה בעיה אחת מובנית – אין לכך שום הוכחה, היגיון או אפילו מעט אחיזה במציאות. הבל הבלים, אותיות פורחות באוויר, עורבא פרח או פשוט – ברווז עיתונאי. אוקלהומה היא קבוצה שניפחו אותה יותר משראסל ווסטברוק אוהב לנפח את שרירי החזה שלו בסוף מהלך מוצלח (מהלך מוצלח מבחינתו זה מהלך שבו הוא גם זורק שלשה מטורפת, גם לוקח את הריבאונד של עצמו וגם מוסר לסטיבן אדאמס שישים 2 נקודות קלות אחרי שהוא היה פנוי מתחת לסל בערך שבוע).  

הם אמנם פתחו את העונה טוב ונראה היה שפול ג'ורג' בדרך לחמישיית העונה אבל מאז תחילת 2019 הם נחלשו מאוד (מאזן 18-20 מאז נפילת הכדור בטיימס סקוור) כשבזמן האחרון הם משחקים כדורסל פשוט רע וניצחו 6 משחקים מתוך 17 מאז האולסטאר. למרות מה שמקובל לחשוב, הת'אנדר שנחלשו מאוד בהגנה (לא בעשירייה הראשונה בליגה בדיפנסיב רייטינג ב-2019 אחרי שהיו ראשונים בחודשיים האחרונים של 2018), סובלים בעיקר מקושי התקפי. האחוזים של פול ג'ורג' התדרדרו בצורה חדה, קבלת ההחלטות של ראסל ווסטברוק תמיד הייתה מפוקפקת והקבוצה כולה מסתכלת מלמעלה רק על ניו יורק ניקס בדירוג ההתקפי מאז משחק הכוכבים.

כל זה מביא את הת'אנדר למקום השביעי במערב, מרחק חצי משחק מסן אנטוניו השמינית ואם הם לא יתעשתו בששת משחקי הבית שנשארו להם עד סוף העונה, אז הדייט עם הווריירס בסיבוב הראשון יעשת אותם במקום ויקבע את מעמדם כקבוצה שנחנקת ברגעים הקריטיים של העונה.

הלילה יש להם סיכוי לחזור למסלול הניצחונות כשמי שתחכה להם היא אינדיאנה פייסרס שבהיפוך גמור מהחניכים של בילי דונובן, הגיעה לעונה הרגילה כקבוצה שלא סופרים ומסיימת אותה כסוס שחור.

הפייסרס חזרו הביתה אחרי מסע כישלונות במערב שכלל 4 הפסדים והוציאו את זעמם על דנבר נאגטס עם 36 הפרש. היא חוזרת למערב לגיחה קצרה הלילה שתהווה מפגש אחרון שלה עם קבוצה מערבית (מאזן 14-15 נאה). זאת לפני שהפייסרס יפגשו את בוסטון סלטיקס למשחק ראשון בין שניים ביניהן בזמן שנשאר עד סוף העונה, כאשר מי שתנצח בהתמודדויות תזכה כנראה לשלל חשוב בדמות יתרון ביתיות בסיבוב הראשון בפליאוף.

בקיצור, שתי הקבוצות רוצות את הניצחון וזקוקות לו בשביל המורל, אחת מהן גם תצא איתו כאשר בפעם האחרונה בה שתי הקבוצות ניפגשו, לפני שבועיים, הייתה זו אינדיאנה שחזרה מפיגור של 19 נקודות באמצע הרבע השלישי לנצחון עם סל של ווסלי מת'יוס האהוב. עוד דרמה כזאת הערב? קנינו.

https://youtu.be/hP4jverIUzM

ומה עוד בתפריט הלילה?

Post Up:

2:00: ממפיס גריזליס (44-30) – גולדן סטייט ווריריס (23-50) – יש ביטוי שאומר ש'אריה פצוע מסוכן שבעתיים'. אם תשאלו אותי 'דב משועמם מסוכן עוד יותר'. ממפיס אמנם גם משועממת וגם פצועה אבל זה לא מפריע לה לנצח בזמן האחרון לא מעט, כולל את הת'אנדר ואת יוסטון. האם האלופה היא יריבה קשה מדי (כנראה גם בלי קונלי)? נחכה ונראה.

Post Down:

2:00: שיקגו בולס (54-21) – פורטלנד טרייל בלייזרס (27-46) – פורטלנד עצובה ומסכנה אחרי הטרגדיה של נורוקיץ' ששבר את הרגל וגמר את העונה. שיקגו סתם עצובה ומסכנה. הכינו את הממחטות.

4:00: פיניקס סאנס (58-17) – וושינגטון וויזארדס (45-30) – קלי אוברה גמר את העונה בדיוק שנייה לפני ההזדמנות להתפוצץ מול קבוצתו לשעבר. נו מילא, ממילא דווין בוקר לא היה מוסר לו…

4:30: יוטה ג'אז (30-44) – לוס אנג'לס לייקרס (41-33) – מה תגידו על הלייקרס שכבר עם שני ניצחונות רצופים! חבל שזה קורה בדיוק בזמן בו הם צריכים להפסיד אבל היי, לפחות את העונה הזו סביר שלברון יסיים עם ניצחון…

9 תגובות

  1. אחלה טור, כהרגלך. כיף לקרוא אותך, ולא משנה באיזו אכסנייה

  2. תודה יאיר מתפלל שהתאנדר יריחו את הלוחמים בראשון כי אם הספרדים יקבלו את האלופה זה יהיה קצר מאוד

  3. תודה זעפרני. אוקלהומה באמת ״לא ברמה״. דה שוט עומד להתאכזב קשות.
    השחקנים של ממפיס משועממים ויש להם כבוד עצמי ואתוס קבוצתי לוחמני. אם ג״ס לא יגיעו חדים המשחק עלול להסתבך להם ולהיגמל בהפסד.

  4. מעולה יאיר. עוד משחק קשוח בסיום עונה קשה, אולי בפלייאוף יתחילו לשחק רציני. בשלב הזה רק בא לי לא לקבל ג"ס בסיבוב ראשון

  5. תודה רבה יאיר
    הברווז האהוב עליי הוא ברווז בנוסח פקינג הידוע בכינוי – פקינג דאק
    מעדן שאין שני לו

  6. O.K.C
    ==
    או בשמה השלישי (אחרי ברווז עתונאי)
    ==
    נמר של נייר
    ==
    "ואומרים גם שלמרות כל הפוזה, בטח לא מזיק שיש להם את ראסל ווסטברוק בסגל."
    ==
    נהפוך הוא
    ==
    ראס הוא הסיבה, בעיני, שהקבוצה לא מתחברת
    ==
    מספרים אישיים לפני חכמת משחק וטובת הקבוצה
    ==
    תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם