אחד ביום: הזאבים לא רוצים לחזור ליילל.

אחד ביום עם החתולים של לינקולן, הזאבים של מינסוטה והאיילים של מילווקי. האם מכל גן החיות הזה תצא הפתעה?

2:00: מינסוטה טימברוולבס (1-4) – מילווקי באקס (2-4)

אברהם לינקולן, הנשיא ה-16 של ארצות הברית, ידוע בציבור הרחב בעיקר כמי שעמד בראש המדינה בזמן מלחמת האזרחים שלה וגם בשל האורח הטראגי בו סיים את חייו – התנקשות בו בזמן שצפה בהצגה בתיאטרון (שזה עדיין עדיף משלא יתנקשו בך בזמן שאתה צופה בניקס משחקים). אבל לצד זה היה הנשיא הרפובליקני לשעבר גם אחד מהדמויות המרתקות ביותר שאי-פעם היו בבית הלבן.

למשל, כששאלו את אשתו של לינקולן, מארי טוד, מה התחביב של בעלה, היא הייתה מרכינה את ראשה ולוחשת בתסכול 'חתולים'. ואכן, הנשיא לינקולן היה חובב גדול של חתולים ומיד שעזב את ביתו בספרינגפילד ועבר למשכן נשיאי ארצות הברית בוושינגטון, תוך שהוא משאיר את כלבו מאחור, מצא הנשיא נחמה בפרוותם של החתולים שליוו אותו.

שני חתולים גרו עם הנשיא לינקולן בבית שבשדרות פנסילבניה והם זכו לשמות 'טאבי' ו'דיקסי'. טאבי ודיקסי הגיעו ללינקולן כשי עם כניסתו לבית הלבן ממי שהיה מזכיר המדינה בזמנים ההם, וויליאם סיוורד. עם הזמן אסף לינקולן כמה חתולים תועים והכניס גם אותם לבית. וריבוי החתולים מצא לא פעם את אשתו נבוכה מאוד מהמנהג המשונה.

אחד הסיפורים על לינקולן היה שמדי יום הוא תופס לו את אחד החתולים, מלטף ומשחק איתו ובזמן המשחק היה הנשיא המכובד מספר לו את כל תלאות היום, מתייעץ ומשוחח איתו. כשנשאל לינקולן על העניין, לאחר שאחד מאנשי שלומו פגש אותו בשיחה שכזו עם דיקסי הסביר הנשיא ש'דיקסי הוא חכם יותר מכל חברי הקבינט'.

אבל הסיפור המביך ביותר שחוותה מארי טוד בשל התנהגות בעלה הייתה כשבאחת הסעודות הנשיאותיות ואל מול אורחים רמי דרג, הרים לינקולן את החתול טאבח ונתן לו אוכל מאחד ממזלגות הזהב בהם סעדו האורחים. מארי טוד הסתכלה בבעלה במבט זועם אבל הוא הסתכל אליה בתנועת ביטול והפטיר 'אם ג'יימס ביוקנן (הנשיא שכיהן לפני לינקולן) ישב ואכל סביב השולחן הזה, אז האוכל הזה מספיק טוב גם בשביל טאבי…".

וכפראפרזה על דבריו של לינקולן על החתול שלו, אומר אני על הזאבים שלי – 'אם צמרת הליגה מספיק טובה בשביל קבוצות כמו טורונטו או מילווקי, אז היא מספיק טובה גם בשביל מינסוטה…".

כן, חברים, חמישה משחקים אל תוך העונה ומינסוטה עומדת על 80% אחוזי הצלחה. אני חוזר,    ש-מ-ו-נ-י-ם אחוזי הצלחה, דבר ששם אותה כתף אל כתף עם הליייקרס בצמרת המערב (ללייקרס יש משחק עודף אז הם קודם).

איך זה קורה? איך הטימברוולבס הגיעו לפה? הייתי שמח לכתוב שזה בגלל שטאונס הוא פשוט מפלצת על ברמה של קוון גארנט, שוויגינס מצא את האופי האבוד ומתחיל להצדיק את הציפיות שתלו בו לפני שנבחר ושג'ף טיג חווה ריגרסיה ומשחק את הכדורסל שהוא שיחק ב-2015. אלא שלצערי, טאונס מורחק כבר משחק וחצי, וויגינס ניפק כמה דקות מדהימות מול מיאמי אבל בשאר הזמן הוא לא הרבה יותר מסביר כהרגלו בקודש וג'ף טיג ייתן מספרים של 2015 רק בהפועל אילת. אז למה בכל זאת מינסוטה מצליחה? התשובה היא הרבה יותר פשוטה – הטימברוולבס עוד לא פגשו קבוצות מהמערב.

כן, חמישה משחקים בתוך העונה והזאבים פגשו רק קבוצות מזרחיות, ובמזרח, כידוע לכולם יש קבוצות פחות טובות… אז אמנם ציפינו ליותר גרוע והמשך הלו"ז של מינסוטה לא מאיים כלל, דבר שיכול להמשיך את המומנטום החיובי מפתיחת העונה אבל אם אתם מצפים לשיפור דרסטי בקבוצה של ריאן סונדרס, אז או שלא ראיתם בחיים שלכם את מינסוטה או שפשוט תחכו לסטטיסטיקה, היא תמיד מתיישרת בסוף.

הלילה תמשיך מינסוטה במסורת מפגשיה עם קבוצות מהמזרח (אפשר פשוט להעביר אותם לשם וזהו?) כשתארח את סגנית אלופת המזרח מהעונה שעברה מילווקי. הבאקס עומדים בינתיים על מאזן של 66% אחוזי הצלחה ולצד ניצחונות על נמושות ליגה כמו קליבלנד ויוסטון (ניב שכטר, האמת צריכה להיאמר), ניצחון נאה באורלנדו ועוד אחד על טורונטו, הבאקס כבר הספיקו להפסיד לקבוצות שמדורגות גבוה מהן – מיאמי ובוסטון, במה שלימד אותנו שזה עוד לא זה בארץ האיילים.

הכדורסל של מילווקי אכן חלוד מעט בשלב הזה של העונה כשהנסיגה העיקרית מהשנה שעברה היא בהגנה שעוד לא התכיילה, בעוד ההתקפה דווקא מתחברת ועם 119.2 נקודות למשחק מלהיבה את הקהל בויסקונסין.

לבאקס זה אמנם משחק שלישי בארבעה לילות אבל מול מינסוטה שתחסר את קרל אנתוני טאונס המורחק היא פייבוריטית. "אמנם הגענו בשנה שעברה לגמר המזרח ואמנם השגנו 60 ניצחונות בליגה אבל אף אחד לא ייתן לנו לנצח 60 פעמים העונה, אנחנו נצטרך לקחת אותם" אמר ה-MVP היווני בתחילת השבוע. מינסוטה, כאמור, בלי הכוכב שלה, תשתדל לא לתת לבאקס לנצח בקלות ועם גורגי ג'נג שהפציע במשחק הקודם עם 18 נק' (אחרי ששיחק 6 דקות  במצטבר בשאר המשחקים העונה) והרוקי ג'ארט קולבר שקלע 20 נקודות יתמידו, אולי לזאבים יהיה שוב סיכוי להפתיע. בכל זאת קבוצה מזרחית לפנינו ובמזרח – כל זאב הוא אריה…

ומכיוון שהבאקס משחקים מול הטימברוולבס אז השיר מתבקש:

ומה עוד צפוי לנו הלילה:

Post Up:

4:00: פיניקס סאנס (2-4) – פילדלפיה 76' (0-5)

פילי עדיין בלתי מנוצחת גם בלי אמביד ונעזרה בפורקן קורקמאז (קורק-מי?) בשביל לנצח את פורטלנד במוצאי שבת. בעולם בו הטורקי האלמוני מנצח משחקים, אל תתפלאו אם פיניקס היא קבוצת צמרת והסאנס שפתחו עונה נהדר, ינסו למנוע מפילי את המאזן המושלם כמו גם את אליפות הקבוצות שמתחילות באות 'P'.

 Post Down:

2:00: וושינגטון וויזארדס (4-1) – דטרויט פיסטונס (4-3)

דטרויט הפתיעה לטובה עם ניצחון על ברוקלין למרות ששיחקה בלי רג'י ג'קסון ובלייק גריפים ועם 7 שחקנים ברוסטר בלבד. ככה זה כשאנדרה דראמונד תורם 44 ריבאונדים ב-2 המשחקים האחרונים – יש יותר כדורים לכולם. וושינגטון מצידה כמעט רק מפסידה למרות יכולת התקפית לא רעה בכלל. ככה זה כשאין הגנה – יש יותר סלים ליריבה.

2:30: ברוקלין נטס (4-2) – ניו אורלינס פליקאנס (4-1)

מפגש מאכזבות בברקלי סנטר בין המארחת שרחוקה מלשכנע ומפסידה גם במשחקים שעל הנייר היא אמורה לנצח בקלות והאורחת, שמחכה למשיח או לבחירה מספר 1 בדראפט, מי שיגיע קודם.

3:00: ממפיס גריזליס (4-1) – יוסטון רוקטס (3-3)

החדשות הרעות בשביל הרוקטס הן שההגנה שלהם נעלמה ואינה וכולם חוגגים על חשבונה. החדשות הטובות בשביל הרוקטס, שמול ממפיס, קבוצה נטולת הגנות בעצמה, ההתקפה שלה תספיק.

5:30: גולדן סטייט (5-1) – פורטלנד טרייל בלייזרס (3-3)

זה קרה לפני כמעט חצי שנה: ב-17 במאי ניצחה גולדן סטייט את פורטלנד ועלתה ל0-2 בסדרת גמר המערב. למה אני מספר לכם את זה? גם כי אין סיכוי שהווריירס ישחזרו את זה הערב מול אותה יריבה אבל גם כי זה היה הניצחון הביתי האחרון של הלוחמים שסוחבים על גבם שלושה הפסדים ביתיים רצופים בסדרת הגמר ועוד ארבעה בפתיחת העונה הנוכחית. בלי קליי, סטף, קאבון לוני, ג'ייקוב אוונס, ואולי גם דיאנג'לו ראסל ודריימונד גרין, הרצף צפוי להמשיך ולתפוח.

10 תגובות

  1. פרנק קמינסקי לא שחקן כדורסל
    הייתי מעלה את החתול שלי במקומו

    1. אתה טועה בגדול!

      היה לו היום יום חלש, אבל הוא פתח את העונה נהדר

      1. מודה, לא בדיוק עקבתי אחריו מתחילת השנה אבל ממה שראיתי היום הוא היה נזק

  2. אחלה פרוויו אבל למה לא הכללת את פורטלנד באליפות הקבוצות שמתחילות באות P ?
    בגלל שליילארד נמוך ?
    בגלל שמשולם מזרחי ?
    בגלל יוסוף ?
    או שבכלל התכוונת לערך הגבה המפורסם PH (אין קשר לדיוויס) ?
    הרבה שאלות הלילה הזה ובסופו נקבל תשובות
    🙂

    1. את פורטלנד פילי ניצחו בחצי הגמר בשבת. מול פיניקס זה הקרב על התואר (והם הפסידו…)

  3. כשהייתי ילד זה היה מנהג להבריח את החתול ברקיעת רגל או בקישטה, היום הפך החתול לחיה מקובלת ושאינה בורחת מאנשים.
    אנשים מוציאים כספים רבים להאכיל אותם.
    אולי הפכנו לחברה טובה יותר?
    תודה על הפרוויו החתולי
    הזאבים יטרפו את הצבאים
    השמשות יכו בסנוורים את השישיות

  4. גולדן סטייט היום לא מנצחת גם את הפועל אילת.
    לא יאמן שפיניקס פילי הוא משחק שווה צפייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם