דווין בוקר- שנת מבחן

בעונתו החמישית בליגה, וטרם מלאו לו 23 אביבים, זוהי שנת המבחן של דווין בוקר. האם הוא סופרסטאר בהתהוות, כפי שהסטטיסטיקות מראות, או שחקן של 'קלוריות ריקות', שישכח בדפי ההיסטוריה של הליגה.
דווין בוקר

אין הרבה שחקנים מתחת לגיל 23 שקלעו 50 נק' במשחק. יש רק אחד שעשה את זה פעמיים ברציפות. 70 נק' למשחק בודד, השחקן השני בהיסטוריה לקלוע מעל 5000 נק' לפני גיל 23.

ובקיצור, השבחים וההייפ שמקבל דווין בוקר היו צריכים להיות בשמיים.

בוקר בעונה שעברה ניפק סטטיסטיקות של סופרסטאר. 26 נק' (ב52% אפקטיבי), כמעט 7 אסיסטים ו-4 ריב' למשחק. אבל הוא עשה את זה באחת הקבוצות הגרועות בליגה שניצחה 19 משחקים בלבד. וכשהמושכות הבלעדיות של הקבוצה היו בידיו, האשמה על חוסר ההצלחה, באשמתו או שלא, נופלת עליו.

אמש יצא סרטון מעניין עם הרבה תובנות על משחקו של בוקר המנסה לנתח את משחקו ואיך ייראה בקבוצה מנצחת.

מומלץ לצפייה.

מה מיוחד אצל דווין בוקר?

הנקודות שאנחנו יכולים ללמוד מהסרטון הן, שלבוקר יש סט יכולות אישי בלתי מוגבל. הגובה (1.98 מ) בשילוב עם מכניקת זריקה יפהיפייה, מיד ריינג' מהטובים בליגה (האחוזון ה96), יכולת לעבור שחקנים בצעד ראשון ולסיים ליד הטבעת או לסחוט פאול (9.6 זריקות עונשין למשחק) שמות אותו כאיום התקפי בעילית הליגה. ניתן רק לחשוב איך ייראה בקבוצה עם ריווח.

החסרונות העולים מהסרטון הוא שסט היכולות שלו הוא בעיקר כשהכדור אצלו, וכשראיית המשחק וקבלת ההחלטות לוקה בחסר, זה מגביל את היכולת ההתקפית של הקבוצה כולה. ועדיין לא דיברנו על הגנה, שם הוא נחשב לאחד המגינים הגרועים בליגה.

בן טיילור, יוצר הסרטון, ממקם את בוקר ככוכב שלישי של קבוצה מנצחת, אם יסכים לקבל עליו תפקיד אופ בול ומוביל כדור משני, ושחקן סף אולסטאר.

חייב להגיד שלמרות הניתוח המצויין, אני לא מסכים עם יוצר הסרטון. השנה שבה בוקר למד מה זה להיות מוביל כדור, גם אם כולנו הבנו שזה לא התפקיד בשבילו, רק תעזור לו בהמשך הדרך. בוקר בגיל 23 חווה כל כך הרבה הישגים אישיים וכל כך מעט הישגים קבוצתיים שזה יחייב אותו להקריב וגם הוא מבין את זה. כששאלו אותו לאחר סמן 5000 הנק', הוא ענה שזה כבר לא מעניין אותו ההישגים האישיים. כל מה שהוא רוצה זה להיות בסיטואציה של נצחונות.

להגיע להבנה כזו בגיל כל כך צעיר, עם סט היכולות המיוחד של בוקר, כל מה שהוא צריך זה לקחת את הקלטות של ג'יימס הארדן וקלינט קפלה ולעבוד עם אייטון כל הקיץ על תיאום. בשנה הבאה בה יהיה מוביל כדור משני, הסוויצ' חייב לקרות.

זו השנה שבה בוקר חייב להראות לנו האם הוא סופרסטאר, או שתפקידו יסתכם בג'מאל קרופורד/קווין מרטין משודרג.

מה אתם חושבים? אולסטאר? סופרסטאר? או קלוריות ריקות?

21 תגובות

  1. תודה על הפוסט. מעניין מאוד.
    בוקר עד עכשיו קלוריה ריקה. טעימה מאוד אבל עדיין ריקה. אני חושב שלמזלו הוא ממצה את שלב הקלוריה הריקה כבר בגיל 23 (לא חסרות דוגמאות לכאלה שהתפכחו רק לקראת גיל 30) ולכן יגיע השנה או שנה הבאה לדרגת אולסטאר. אם ימשיך להשתפר ויהנה מקצת מזל וסיטואציה הוא בהחלט יכול להגיע עוד 3-4 שנים לרמת סופרסטאר. יש עוד עניין שצריך לבחון וזה נושא הפציעות. עד היום הוא לא הצטיין בבריאות איתנה.
    בכל אופן מבחינת יכולת התקפית הוא בטופ והוא מאוד צעיר. יהיה מעניין לבחון איך הקריירות שלו ושל דונובן מיטשל מתפתחות במקביל.

    1. ההשוואה למיטשל מעניינת כי הם באותו גיל, למרות שלבוקר יש הרבה יותר שנות נסיון בליגה, אבל מיטשל זכה להיכנס לסיטואציה של קבוצה ומאמן שממקסמת את היתרונות שלו, למרות שהתפקיד של שניהם הוא להיות הסקורר המרכזי בקבוצה.
      בהחלט שווה לעקוב

      1. ההבדל הגדול ביניהם הוא לדעתי באופי. בוקר קצת חלבי, בטח לעומת מיטשל שגם משחק בסגנון יותר אגרסיבי. מצד שני בוקר משחק בסאנס ככה שאולי הוא ישפר את נושא התחרותיות בקבוצת פלייאוף

  2. חברה קצת הגזמתם כאן עם הביקורת עליו. הכל נכון אבל חייבים לזכור ש א' הוא עדיין צעיר ונמצא בגרף התפתחות, ו ב' שהוא הגיע למועדון בעייתי (במילים עדינות). שימו אותו ברוב המועדונים הנורמליים ותקבלו שחקן אחר לגמרי.
    אלא אם כן אני טועה והוא ירגיש שבע אחרי החוזה מקס ויש לנו אנתוני וויגינס חדש . . .

    1. שילוב של אנתוני בנט ואנדרו וויגינס, זה יכול להיות סופרמן קנדי עם בלוטת חשק של גופה.

    2. מסכים עם העגל. הוא בסך הכל בן 22 ולא ממש היה בסיטואציה שתאפשר לו להראות שהוא יותר מ׳קלוריה ריקה׳. ג׳יימס הארדן בגיל הזה עדיין היה שחקן שישי באוקלהומה.

  3. קלוריות ריקות עד שיוכח אחרת על ידו או ע"י הנהלת הסאנס.
    שנה שעברה נראה שהם קיבלו כמה חתיכות נוספות בפאזל סביב בוקר וכולם ראו איך זה נגמר.
    לבוקר סט יכולות אישיות נפלאות כשחקן עם הכדור, ולכן הסטטיסטיקה המנופחת (כמו גם האיבודים) כי מסביבו אין ממש מישהו שיכול לייצר משהו. צריך לראות איך זה יעבוד השנה ליד רוביו כרכז שיודע לנהל משחק.
    קווין מרטין, מונטה אליס… הם הדוגמאות השליליות

  4. קלוריות ריקות זה ענק..פעם ראשונה שאני שומע את זה.
    האמת, תעלומה . כישרון לייצר נקודות ברמה הכי גבוהה בליגה אבל משהו שם לא מתחבר..לדעתי למערכת הקלוקלת של הסאנס יש חלק גדול בזה. אם אני צריך להמר, הוא לא מסיים את החוזה הנוכחי שלו שם.

  5. שחקנים טובים נחלקים לשתי קבוצות בעייני כאלה שמגדילים את חברי קבוצתם האחרים וכאלה שמקטינים אותם. אלה שהגדולה שלהם באה על חשבון האחרים ואלה שהגדולה שלהם מביאה את החברים שלהם בקבוצה למיצוי היכולות שלהם. יש גם כמה נטרלים. לא ננקוב בשמות כדי להימנע מויכוחים מיותרים.
    בוקר – כמו חלק מהאוהדים המוכרים של הסאנס הוא מהסוג שחייב להקטין את הסביבה שלו כדי שיראו כמה שהוא זורח. לפיכך לדעתי ואחרי סבל שנמשך עונה שלמה של צפיה בכל המשחקים של הסאנס – אני חושב שכרגע הוא שייך בודאות לקבוצת המקטינים – הייתי אומר אפילו נמצא בטופ 3 שלה. יחד עם זאת אני לא רואה בו מקרה אבוד לחלוטין סטייל כרמלו. יש סיכוי נמוך שבכל זאת יצא ממנו משהו – נראה שיש לו אינטילגנציה רגשית מסויימת שיכולה לאפשר זאת (הוא לא מקרה אבוד כמו ראס).

  6. תודה קפטן. בחירה מצוינת בשחקן בעונת מבחן. הוא עדיין מאוד צעיר ולכן מאוד מוקדם להכריז עליו כסקורר של קבוצות קטנות בלבד אבל חובת ההוכחה עליו. מבחינתי, אחרי שהוכיח שלקלוע בכל דרך הוא יודע, הגיע הזמן שירים את הרמה בהגנה, לפחות שיהפוך למגן סביר פלוס. זה חלק מהעניין של להיות מנהיג ולהוביל קבוצה להצלחות. ע"ע ערך זאק לווין שנמצא פחות או יותר באותו מקום – אתלט טוב יותר, קלעי פחות טוב, שומר רע באותה מידה.

    1. גם לי זאק לאבין עלה בראש כשכתבתי עליו אבל בוקר שחקן עליון ממנו. לאבין אגב קיבל על עצמו תפקיד של רול פלייר ולדעתי הקריירה שלו תהיה ארוכה ומצוינת בתפקיד הזה.

      1. מישהו צריך להודיע לזאק לאוין שהוא קיבל על עצמו תפקיד של רול פלייר. הוא עוד עלול להמשיך לזרוק 18 פעמים למשחק :-).

  7. מאד מסכים איתך ניב. על בוקר נכפה בעונה שעברה תפקיד מוביל הכדור שהוא פשוט לא בנוי לו. הוא לא יהיה הארדן אבל בהחלט יוכל להרוויח ממנהל משחק כמו רוביו לידו.
    מה שכן אם הסאנס לא יראו העונה שיפור משמעותי זה בהחלט יסמן סופית מבחינתי את חוסר היכולת שלו לסחוב קבוצה .

    1. האמת שבסרטון המדובר מראים כל כך הרבה פספוסים שלו את אייטון מתגלגל פנימה שזה באמת יכול להיראות כאילו זה נעשה בכוונה, אבל ברור לי שזה פשוט ליקויים רציניים בראיית המשחק.
      בכל מקרה לפחות לעשות דברים בסיסיים כמו פיקנרול עם הגבוה ומציאת שחקן פנוי ל3 אחרי חדירה כמובילה כדור משני זה משהו שהוא פשוט חייב שיהיה אצלו בארסנל. אם פיניקס רואים בהכנה שהוא לא שיפר את הדברים האלה הייתי מנסה להשיג עליו כמה שיותר נכסים כשהמנייה שלו עוד גבוהה.

  8. תודה רבה ניב
    כרגע הוא לגמריי קלוריה ריקה
    אולסטאר הוא יהיה במזרח או כשקארי ווסטבורק והארדן ידעכו
    מאמן רציני יכול לתרום לו משמעותית
    מתאים כמו כפפה לדאנטוני

  9. לדעתי הוא כשרון ענק שמבוזבז בצורה מטורפת בפיניקס, שימו אותו במועדון נורמלי סטייל ספרס או בוסטון והינו מדברים עליו כטופ 15 במינימום."לצערו" הוא חתום לעוד 5 שנים ככה שהוא לא יצא מהחור השחור באריזונה בקרוב

  10. תודה ניב.
    עדיין צעיר מאד ויש לו הרבה לאן להשתפר.
    אבל סופרסטאר הוא לא יהיה בעונה הקרובה.

  11. לדעתי הוא יצליח בקבוצה שהוא יהיה כינור שני.
    בתנאי שהכינור הראשון יהיה מבוגר יותר. בקבוצות של LA או אפילו בספרס
    🙂

  12. קווין מרטין משופר עד שיוכיח אחרת.
    משחק שבעים הנקודות של בוקר הכיל כמה מהרגעים העלובים והמבזים שאני זוכר, לפחות בשנים האחרונות.
    דבר אחד שבוקר בטוח לא הראה, הוא היכולת להביא את הקבוצה לאיזשהו מקום.
    הקבוצה שהוא הכוכב שלה לא מגיעה אפילו למכסה של הפח שבתוכו היא זרוקה, והוא עצמו עדיין לא שיחק עם שחקן ראוי לצידו. לפני שהסאנס ירימו את עצמם משלולית המיץ של הזבל, ועדיף בזכותו, ועד שיראה שהוא מסוגל לשתף פעולה עם שחקן, בוקר הוא בגדר פוטנציאל לא ממומש.
    לדעתי לא יצליח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם