אחד ביום: דנבר הוד מארחת את בוסטון

אחד ביום עם סיפור על אחד שלקח מהעניים ונתן לעשירים ועם דנבר נאגטס שנוהגת העונה באותה דרך וממציאה את עצמה מחדש בקטע טוב...

4:00: דנבר נאגטס (3-10) – בוסטון סלטיקס (3-11)

ג'ילברטו בסקיירה, היה מנהל סניף בנק קטן שפעל בעייר. הסקי פורני די סופרה בצפון איטליה. בשנת 2009, בעת המשבר הכלכלי העולמי שהיכה באיטליה בצורה קשה, הגיע לסניפו אחד מלקחותיו שעמד בפני פשיטת רגל וביקש הלוואה. בסקיירה, שהכיר את האיש בעיירה הקטנה שמונה 1,100 איש בלבד, ידע שאם יעביר את טפסי הבקשה להלוואה הלאה, הלקוח יענה בשלילה, שכן אין כלל ביטחונות שהוא יחזיר את ההלוואה. אבל בסקיירה גם היה נחוש לעזור. ולכן, הוא החליט להעניק ללקוח הלוואה שלא מן המניין…

בחשאי, ומבלי שאיש ישים לב, העביר מנהל הבנק אוהב האדם כסף מחשבונו של אחד מהלקוחות העשירים של הבנק אל חשבונו של אותו לקוח. בסקיירה שהאמין בלקוח שלו, העריך שהוא יחזיר את ההלוואה ולקח בחשבון שהלקוח העשיר לא ישים לב לכסף שחסר בחשבונו. ואכן כך קרה, ובסקיירה, שהיה מאושר שהצליח לעשות מעשה טוב ולצאת בלא נזק החל להפוך את העניין לשיטה.

עד מהרה החל בסקיירה, בחשאיות לא מספיק טובה כנראה, מעניק הלוואות לעניי העיירה והאזור שאיבדו את כספם במשבר הפיננסי וכל זאת באמצעות כסף שהוא לקח מלקוחותיו העשירים. אלא שבשנת 2016, 7 שנים אחרי שבסקיירה החל בפיתוח 'בנק ההלוואות' שלו, נקלע המיזם לצרה – כמה מהלקוחות העניים לא הצליחו להחזיר את הכסף, הלקוחות העשירים הבחינו בכסף החסר ובסקיירה נחשף.

שנתיים ארך משפטו של בסקיירה ולבסוף פסק בית המשפט עונש של שנתיים מאסר, שבשל עברו הנקי של בסקיירה, הומר בעבודות שירות למען הציבור, בין היתר בשל העובדה שהוא לקח יורו אחד לכיסו. "המחיר של המעשה היה כבד מדי. אני לא אחזור ואעשה דברים כאלו בעתיד" אמר בסקיירה שלצד העובדה שאיבד את עבודתו ונאלץ למכור את ביתו בשביל להחזיר את הכסף גם התקשר לכל העשירים מהם לקח כספים והסביר את עצמו. ועם כל זאת, הוא זכה להרבה אהבה וכבוד מהתקשורת והציבור באיטליה ואף זכה לכינוי 'רובין הוד האיטלקי' – האיש שלקח מהעשירים ונתן לעניים. לפחות עד שאלו אכזבו אותו…

כן, בני האדם ברובם אוהבים את רובין הוד, זה שלוקח מהעשירים ונותן לעניים וכך נחשב למי שלא עושה פשע אלא צדק. אולי בגלל זה בני האדם אוהדי הכדורסל מחבבים גם את דנבר נאגטס, מהקבוצות היותר סימפטיות בליגה, שגם היא לקתה השנה בתסמונת רובין הוד – מנצחת את הגדולות ומפסידה לקטנות.

בסך הכך אפשר לסכם את פתיחת העונה של דנבר כמוצלחת, בשנה שעברה בשלב הזה היה לנאגטס הפסד אחד פחות וזאת למרות שהיכולת שהפגינה הקבוצה הייתה משכנעת יותר. השנה, גם בלי לשכנע, הקבוצה של מייק מאלון מתבססת בצמרת המערב ומעלה שאלות לגבי מה יקרה שהדברים יתחברו. ועם זאת, מעניין לראות שההפסדים של הקבוצה הגיעו דווקא מול קבוצות כמו אטלנטה וניו אורלינס, בעוד מיאמי, פילדלפיה ויוסטון החזקות דווקא יצאו מנוצחות מהמפגש מול יוקיץ' ושות'.

ביום רביעי האחרון הנאגטס גברו על יוסטון בצורה משכנעת כשהם מחזיקים את אחת ההתקפות הטובות ביותר על פחות מ-100 נקודות. הניצחון הזה על קבוצה 'עשירה' מלמד אותנו שדנבר עולה בפוקוס למשחקים החשובים בעונה וזו הרי קפיצת המדרגה שאנחנו רוצים לראות ממנה העונה – היכולת להסתכל לאריות הליגה בלבן שבעיניים.

ובכלל, אפשר להסביר את השינוי שחל בדנבר במשחקים האלה, ברמת ההגנה שלה. בכל פעם שהקבוצה ספגה 107 נקודות או פחות העונה היא ניצחה והיא עשתה זאת כבר 9 פעמים. ההגנה של הנאגטס השתפרה מאוד השנה והיא מדורגת חמישית בדיפנסיב רייטינג, שיפור של חמישה מקומות מהעונה שעברה. כשההתקפה תתייצב(התדרדרה מהמקום השישי באופנסיב רייטינג ל-18), הנאגטס עשויים להיות מאיימים יותר מתמיד. בינתיים הם מצליחים להיות ווינרים דרך ההגנה, עוד בשורה לא רעה בכלל.

הלילה תהיה לנאגטס עוד אפשרות לגנוב מהעשירים. לפפסי סנטר מגיעה אחת הקבוצות הטובות ביותר בליגה מפתיחת העונה – בוסטון סלטיקס. הסלטיקס אמנם איבדו גובה במסע שלהם במערב והפסידו כפול משחקים משהפסידו עד שהמסע התחיל אבל גם ההפסדים שלהם, לקינגס ולקליפרס היו בהפרשים צמודים (בנקודה לסקרמנטו, בהארכה לקליפרס) והסגל היחסית קצר של הקבוצה שחסרה את גורדון היוורד, הוא בהחלט תירוץ מתקבל.

תירוץ נוסף להפסד של בוסטון נגד הקליפרס הוא היכולת של קמבה ווקר שסיים עם 4/17 מהשדה ו-13 נקודות בלבד. לווקר היו ארבעה משחקים העונה עם 15 נקודות ומטה, שלושה מהם היו ההפסדים של הסלטיקס, במה שמלמד אותנו שווקר, הוא כבר המנהיג והברומטר של הקבוצה הזו.

אז האם דנבר תעצור היום את ווקר כמו שעצרה את הארדן ותנצל את העייפות של בוסטון בשביל לרשום עוד ניצחון? או שאולי הסלטיקס, שאוהבים להיו אנדרדוג מובהק, יצליחו להתגבר על המארחת שלהם? כך או כך, צפוי לנו משחק חכם ומעניין בין שתי קבוצות מאומנות היטב. בטוטו היו קוראים לזה משולש (אם רק היה בכדורסל תיקו) ואני בהחלט מסכים – כל האפשרויות פתוחות.

*

ולא רק דנבר ובוסטון מחכות לנו הלילה, יש עוד משחקים כמובן:

Post Up:

2:30: ברוקלין נטס (8-6) – סקרמנטו קינגס (7-6)

שתי הקבוצות מנסות להתאושש מפתיחת העונה המאכזבת אבל בעוד ברוקלין ממשיכה לדשדש ללא קיירי אירווינג וכריס לא'ברט, הקינגס עם שישה ניצחונות בשמונת המשחקים האחרונים, כבר מאיימת על מקום בפליאוף ואם תנצח, תעקוף את פיניקס ותדורג שמינית. זה בהחלט התסריט המוביל להערב.

3:00: פילדלפיה 76' (5-9) – סן אנטוניו ספרס (10-5)

האם הספרס ימצאו כבר את הדרך לעצור את כדור השלג שעומד לקבור את רצף הופעות הפליאוף שלהם? הפעם האחרונה שהקבוצה הפסידה 7 הפסדים ברציפות הייתה בעונת 1996-67, עונתו הראשונה של פופוביץ' והאחרונה בה הספרס לא הגיעו לפוסט סיזון. האם הגורל יעשה לביוגרפיה של הספרס ופופוביץ' טוויסט אכזרי בדמות עונה ראשונה ואחרונה בלי פליאוף?

הלילה או שהספרס יתחילו בהתאוששות שלהם מול קבוצה גדולה ואיכותית או שפילי, שמחזיקה במאזן בית מושלם, תהיה זו שתהיה אכזרית אליהם.

3:00: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (9-5) – לוס אנג'לס לייקרס (2-12)

רק לפני שלושה ימים הת'אנדר נצמדו ללייקרס לפני שנכנעו בסטייפס סנטר לקבוצה הטובה בליגה עד כה. הלילה, במגרש הביתי, הקבוצה של בילי דונובן בהחלט עשויה להצליח לעשות את מה שהיא הייתה קרובה אליו באמצע השבוע.

5:30: לוס אנג'לס קליפרס (5-10) – יוסטון רוקטס (4-11)

משחק מרתק בין שתיים מהקבוצות היותר טובות במערב ובליגה וגם בין כמה מהשחקנים הטובים ביותר שיש בנמצא. הקליפרס מגיעים אחרי ניצחון בהארכה על הסלטיקס, הרוקטס אחרי הפסד במשחק קשה לדנבר בו הארדן נעצר על 27 נקודות בלבד (27 נקודות נחשבות אצלו למשחק גרוע! החיים שלו תותים…).

Post Down:

2:00: דטרויט פיסטונס (10-4) – אטלנטה הוקס (10-4)

הפיסטונס מפסידים בלבד מאז שבלייק גריפין פתח את העונה וכבר רושמים ארבעה הפסדים איתו. מול ההוקס ההולכים ונחלשים יש להם הזדמנות בלתי חוזרת לנצח סוף כל סוף אבל אל תהיו בטוחים שהם ינצלו אותה.

2:00: וושינגטון וויזארדס (8-4) – שארלוט הורנטס (9-6)

שארלוט עם שני הפסדים רצופים ירדה למקום התשיעי במזרח. וושינגטון מצידה ניצחה שניים משלושת המשחקים האחרונים שלה. מה כל זה אומר לנו? שנתונים לא מעניינים זו הדרך הכי טובה להמחיש את מה שמצפה לנו הלילה במשחק בין שתי הקבוצות.

3:00: שיקגו בולס (10-5) – מיאמי היט (3-10)

עם ארבעה ניצחונות ברציפות, מיאמי צמודה לירוקות ממילווקי ובוסטון בצמרת המזרח ועם משחק אצל שיקגו, הבינונית להחריד, היא אמורה לנשוף בעורפן עוד יותר.

3:30: דאלאס מאבריקס (5-9) – קליבלנד קאבלירס (10-4)

דאלאס חוזרת לנשום אוויר עם כמה תצוגות של לוקה דונצ'יץ' ששוב הקפיצו אותה לצמרת המערב. קליבלנד, שכבר הובסה מול דאלאס בתחילת החודש (131:111) אמורה לתת לה עוד אוויר לנשימה.

4:00: יוטה ג'אז (5-9) – גולדן סטייט ווריירס (13-3)

אחרי צמד הפסדים מיותרים, לממפיס בחוץ ולמינסוטה בבית, יוטה חזרה לנצח אצל אותם טימברוולבס שניצחו אותם. אצל גולדן סטייט העניינים התנהלו הפוך ואחרי ניצחון מקרי על ממפיס היא חזרה לסורה והובסה מול דאלאס. המאזנים של שתי הקבוצות מדברים בעד עצמם והם אמורים לדבר גם הלילה.

7 תגובות

  1. יאיר תבורך
    כולכם תבורכו
    אתר שהרמן הסה ודוסטטייבסקי ביאליק שי עגנון היו גאים לכתוב בו
    הכי טוב בעולם ?⁦♥️⁩???

  2. האביר יאיר זעפרני הוא רובין הוד האגדתי:
    לוקח זהב יהלומים רופין אבנים טובות וכותב לנו בחינם מה ששווה מיליונים.
    יום אחד הוא יקבל את שלו למשך הרבה שנים וגילגולים, זו קרמה טובה שיאיר יוצר.
    סיפור מדהים בהגשתו ובחימום לבבותנו והשוואה אדירה.
    אוהב אותך יאיר (כולנו רק מתביישים להגיד ?)????.

  3. וואו הבסקיירה הזה לא נורמלי. אולי הוא היה צריך לקחת סנט אחד מהרבה עשירים ולא סכום גדול מעשיר אחד, אז אולי לא היו שמים לב. מעניין מה אישתו חשבה, האם היא תמכה בו אחרי הכל, גם כשהיו צריכים למכור את הבית?
    יש לי הרגשה שיוסטון דווקא תנצח למרות הנחיתות שלה. ובוסטון ינצחו, יש להם הגנה מעולה והם משחקים נהדר לאחרונה. כמה חבל שגורדון נפצע.

    1. יואב הוא הבסקיירה הישראלי, עובד על שקל שקל אך אף עשיר לר מרגיש ?.
      יואב האם אתה מרביבים או קיבוץ ליד? מישהו מאצלנו כן?

  4. תודה יאיר, נהדר.
    דנבר זה סיפור מוזר. לא רואה שום דבר מיוחד בקבוצה הזאת חוץ מיוקיץ (וגם הוא לא הגיע בכושר לעונה) והם עדיין מנצחים.
    המשחק של הערב זה יוסטון בקליפרס, נראה אם קאווי הפעם יקח את הארדן או שומרים את זה לפלייאוף.

  5. תמיד כיף במשחקים של קליפרס יוסטון, גם היום יהיה נחמד. דנבר בוסטון משחק שיכול להיגמר 20 הפרש ויכול ללכת ל-3 הארכות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם