אחד ביום: דנבר כיוונה גבוה, אבל כנראה שלא מספיק גבוה

אחד ביום עם דנבר נאגטס שרק רצתה להגיע לפליאוף בשלום אבל מוצאת את עצמה במרחק חצי משחק מהמקום הראשון במערב. עכשיו הם רק צריכים להוכיח שהם ראויים לשם וזה מתחיל הערב מול דטרויט.
Embed from Getty Images

3:00: דנבר נאגטס (23-49) – דטרויט פיסטונס (36-37)

לילנד סטנפורד, תעשיין אמריקאי עשיר שחי במאה ה-19 אולי מוכר לכם היום בזכות האוניברסיטה שהקים וקרויה על שמו – אוניברסיטת סטנפורד, אבל עושה רושם שהתרומה האמתית שלו לעולם, תרומה שהגיעה כבדרך אגב, הייתה דווקא בתחום הקולנוע.

הכל התחיל בגלל שיגעון שהיה לסטנפורד בשעות הפנאי – סוסים. סטנפורד שהיה חובב סוסים בנה לעצמו מסלול מרוצים ליד ביתו, בו הריץ את סוסיו לצד סוסים אחרים ובכך העביר את שעות הפנאי שלו. יום אחד, היה זה בשנת 1872 הרהר סטנפורד בשאלה האם במהלך הדהרה שלו, הסוס שלו מרים את כל פרסותיו בבת אחת באוויר.

אחרי שחשב על הנושא ארוכות, הגיע סטנפורד למסקנה שכן: הסוס מרים את ארבע רגליו בו-זמנית ולמעשה 'מעופף' למספר שניות. כל מה שהיה על סטנפורד לעשות היה רק להוכיח לעצמו שהוא צודק ועל-כן הוא רכש את שירותיו של אדוארד מויברידג', מי שהתפרסם בימים ההם כצלם טבע משובח (יש טענה שסטנפורד גם התערב על 25,000 דולר שהוא צודק עם אחד מידידיו, אבל טענה זו לא הוכחה דיה. חבל, היא הייתה עושה את העניין להרבה יותר פיקנטי).  על מויברידג' הוטלה משימה פשוטה: לצלם את סוסו הדוהר של סטנפורד כשכל פרסותיו באוויר.

זה לקח למויברידג' ארבע שנים להגיע להישג הנדרש (בתווך הוא הועמד למשפט על רצח וזוכה בזכות עורך דינו של סטנפורד אבל על כך בפעם אחרת). סטנפורד רכש לו תריסר מצלמות סטילס בעלות יכולת לצלם במהירות (הכל יחסית לימים ההם) ומיקם אותן לאורך המסלול. חוטים היו מחוברים למצלמות על מנת להפעיל אותן מרחוק ואלו נפרשו על המסלול וכשנתקלו ברגליו של הסוס זה היה אמור להפעיל אותן במהלך דהרתו.

וכך אכן קרה. בחודש יולי 1877 צילם מויברידג' סדרת תמונות תחת השם 'סוס בתנועה' בהן מוצג הסוס אוקיסדנט מרחף מעל הקרקע בדרכו לנחות. אלא שלא מה שמצולם בתמונות ריגש את העיתונים שפירסמו את הידיעה. רצף התצלומים של מויברידג' יצר אשליה של תנועה (ממש בדומה לציורים על פינות של מחברות שיכולים ליצור אנימציה אם מדפדפים במחברת במהירות. למי שזוכר מה עשינו בשיעורים משעממים כשהיינו ילדים…) והפך להיות המבשר הרשמי של רעיון חדש – צילום תנועות שבמהרה הפך להיות הקולנוע שאנחנו מכירים וחובבים. וכך, סטנפורד שבסה"כ רצה להוכיח לעצמו שהוא צודק הפך להיות מראשוני במאי הקולנוע, גם אם הוא לא ממש התכוון לכך…

גם למייק מאלון, המאמן של דנבר נאגטס קרה השנה משהו דומה למה שקרה לסטנפורד. מאלון, התראיין בתחילת העונה ביום המדיה ופיזר הבטחות על כך שהקבוצה שלו הולכת להגיע לפליאוף העונה. "הכאב שיש לנו מהעונה שעברה הוא מוטיבציה בשבילנו. אנחנו חייבים יותר בגרות השנה. יש פה שחקנים שהולכים להקריב השנה ועם ההקרבה הזו אנחנו נהיה קבוצה שתגיע לפליאוף".

גם בנוגע לכוכב שלו, ניקולה יוקיץ' התייחס מאלון באותו ראיון והכריז – "הוא השחקן הכי טוב שלנו. הוא מרכז הכובד של כל מה שאנחנו עושים. הוא לא רק רוצה להיות אחד השחקנים הטובים בליגה אלא ממש פרנצ'ייז פלייר".

אלא שההבטחות של מאלון לא רק שהתגשמו השנה אלא גם הגיעו למקומות שהוא לא האמין שיגיע אליהם. דנבר לא רק שתגיע לפליאוף, לראשונה אחרי 7 שנים עקרות אלא גם תעשה את זה ככל הנראה מאחד משני המקומות הראשונים במערב. ויוקיץ'? אז במסגרת המסע של דנבר, מאלון לא מצא פרנצ'ייז פלייר אלא כנראה את אחד הכדורסלנים המיוחדים ביותר שיש לליגה להציע היום. חכם, מוכשר, יצירתי ואחד שעושה את הדברים אחרת לחלוטין מכל השאר. דנבר היא קבוצה מרשימה וזה בהחלט נפלא לראות אבל יוקיץ' זה כבר ליגה אחרת ושחקן שפשוט תענוג לראות אותו משחק. לא בטוח שלשם מאלון כיוון, אבל כמו שסטנפורד לימד אותנו, אפשר גם להצליח יותר מכל מה שאי-פעם חלמנו.

עשרה משחקים לסיום העונה ואחרי שחטפה תבוסה כואבת מאינדיאנה ביום ראשון ואיבדה את המקום הראשון במערב עליו השתלטה לזמן קצר, תארח היום דנבר את דטרויט פיסטונס, עוד קבוצה שיש לה על מה לשחק בימים אלו. הנאגטס אולי היו שמחים לנוח על זרי הדפנה ולהתכונן לאביב בימים אלו אבל יש להם כמה משימות להספיק עד סיום העונה וגם משחקים נגד גולדן סטייט, פורטלנד (פעמיים) ויוסטון, היריבות הישירות שלהן על דירוג גבוה בסוף העונה ואם היא רוצה להצהיר כוונות לקראת הריקוד הגדול, זה הזמן הנכון בשנה לעשות זאת.

מייק מאלון שמודע לגודל המשימה, כעס על חניכיו אחרי התבוסה באינדיאנפוליס ביום ראשון ב-36 הפרש עם ספיגה של 62 נקודות בחצי השני. "זה היה מאמץ מביך מצידנו. אין תירוץ לכך" אמר המאמן המוכשר של דנבר אחרי ההפסד שקטע לקבוצתו שישה ניצחונות רצופים. הוא וחבריו ינסו לחזור למסלול הניצחונות הלילה בבית, בו היא מציגה את המאזן הטוב בליגה, מול דטרויט.

אם נראה היה שהפיסטונס סוף כל סוף עולים על הסוס עם מאזן 1-7 עם החזרה לפגרת האולסטאר, הגיעו שמונת המשחקים הבאים מהם הפסידה הקבוצה חמישה והעמידה את אוהדי דטרויט על טעותם. מה השתנה בין סדרות המשחקים? בעיקר רמת היריבות, אבל הפיסטונס לא יכולים להרשות לעצמם להשתמש בתירוץ הזה. להוציא את שני המשחקים האחרונים של העונה, מול ממפיס והניקס, מחכות לדטרויט עד סופה רק קבוצות פליאוף או יריבות ישירות (אורלנדו, שארלוט) על מקום בו. הם יצטרכו להקיז דם בשביל לנצח ואין ספק שזה יהיה מבחן רציני לבוכנות בהנחה שהם רוצים להיות אחת משמונה הגדולות במזרח (כרגע הם מדורגים במקום השישי אבל הם רק משחק וחצי מאורלנדו התשיעית).

בקיצור, משחק מעניין עשוי להתפתח הלילה בדנבר ואנו נקווה שכך יהיה ואולי אפילו כמו במקרה של סטנפורד ומייק מאלון, נחפש אתונות (או סוסים) ונמצא מלוכה.

*

ויש עוד כמה משחקים לא רעים, שלא נאמר טובים, הלילה:

Post Up:

1:00: שארלוט הורנטס (39-34) – סן אנטוניו ספרס (31-43) – טוני פארקר מארח את חבריו לשעבר לראשונה זו בטח סיבה למסיבה וכשמצרפים לעניין שתי קבוצות שנאבקות על מיקום כל אחת בקונפרנסה, אז משחק הערב בשארלוט בהחלט עשוי להבטיח ולקיים.

1:30: מיאמי היט (37-36) – אורלנדו מג'יק (38-36) – דרבי פלורידאיני על כל הקופה כשהמנצחת בו זוכה במקום השמיני במזרח, לפחות באופן זמני. המג'יק עם חמישה ניצחונות רצופים, ההיט עם 9 ניצחונות ב-12 המשחקים האחרונים. בקיצור, מעניין לאללה אם אתם בעניין של השוליים של ה-NBA.

2:00: מילווקי באקס (19-55) – יוסטון רוקטס (27-47) – המשחק המרכזי של הערב יכול עוד בסיטואציה מסוימת להיות פריוויו לגמר ה-NBA ביוני. מה שבטוח הוא שיש פה ראש בראש בין שני המועמדים הבולטים לתואר ה-MVP. הזמן של יאניס לתת נוק-אאוט להארדן או של הארדן להסביר שעם כל הכבוד להייפ סביב הגריק פריק, יעילות זה שם המשחק.

2:00: ניו אורלינס פליקאנס (44-31) – אטלנטה הוקס (48-26) – אל תרימו גבה על הבחירה הזו (כן, מסתתרת פה משמעות כפולה בגלל אנתוני דיוויס). עד להודעה חדשה אני שם את אטלנטה כל ערב במשחקים המעניינים. פשוט כי חובב עתידות וההוקס, נראים כרגע כמו הדבר הבא בליגה. ולא בקטע של מדע בדיוני…

Post Down:

1:00: קליבלנד קאבלירס (55-19) – בוסטון סלטיקס (43-31) – כמו שאומר הביטוי: "גמר המזרח של אתמול הוא שעת השינה של היום"

1:30: טורונטו ראפטורס (23-51) – שיקגו בולס (21-53) – בדרך לפליאוף, טורונטו תעצור אצל שיקגו בולס ותעזור לה להעביר את הזמן עד לסיום העונה.

2:00: מינסוטה טימברוולבס (40-33) – לוס אנג'לס קליפרס (44-30) – מתמטית, הטימברוולבס איבדו סיכוי להעפיל לפליאוף. סטטיסטית, זה אומר שהם הולכים להציג כדורסל מחורבן.

2:30: דאלאס מאבריקס (44-29) – סקרמנטו קינגס (37-36) – המאמץ של הקינגס יתרכז עד סוף העונה בלסיים אותה עם מאזן חיובי. האמת? גם זה מדהים ביחס למה שציפינו מהם באוקטובר.

4:30: לוס אנג'לס לייקרס (41-32) – וושינגטון וויזארדס (44-30) – בקרב בין קבוצה שגמרה את העונה בסוף דצמבר לזו שגמרה את העונה בתחילת מרץ, המפסדים הוודאיים יהיו החבר'ה האלה ביצע שקנו כרטיס בשביל לראות את זה.

14 תגובות

  1. דנואל האוס או איך שקוראים לו פשוט תפור על הרוקטס. מקווה שיגיעו להסכם לטווח ארוך

  2. נפלא תודה יאיר.
    דנבר נראית כמו מקרה קלאסי של הצטיינות בעונה הרגילה והדחה מהירה בפליאוף… נראה .
    באקס טילים זה הקרב של הלילה יכול לשמש גם כהקדמה לסדת גמר וגם כקרב המכריע על ה MVP

  3. נפלא כרגיל.
    גם משחקים מעניינים (יוסטון – באקס) וגם משחקים קריטיים (היט – מג'יק) הלילה. איכשהו נוצר מצב שאני מחבב את כל הקבוצות שנאבקות על הפלייאוף במזרח – אורלנדו? מגיע להם קצת נחת. מיאמי? אי אפשר לוותר על סיבוב פרידה של וייד. ברוקלין? כל משחק שלהם זה חווית צפייה. דטרויט? בלייק עוד יכול להוביל לסיבוב שני. שארלוט? כל כך מגיעה לקמבה עם הפיסחים והגידמים שסביבו. אין שחקן בליגה שמקבל פחות עזרה מהשחקנים לידו כמו קמבה. אין לו אף שחקן ששווה חמישיה בקבוצת פלייאוף בשני הקונפרנסים.

  4. ענק
    פרוויו מעולה
    עם כל הכבוד לדנבר הלילה הגריק פריק מול הארדן זאת המנה העיקרית

  5. תודה זעפרני על הסיפור של סטנפורד עם הסוס, אם כי הפעלת המצלמה בעזרת חוטים דקים שבהם נתקל הסוס לא נשמעת דבר פשוט כלל וכלל, מהסיבה שישנו פער זמנים בין נגיעת הסוס בחוט ובין הצילום עצמו. משהו בפרטים לא מספיק ברור.
    עם כל הכבוד לדטרויט ולדבר המשחק המרכזי של הלילה הוא הקרב בין הארדן ליאניס. נראה לי שיהיה שם משקל גדול לאגו של שני הכוכבים אז יש למה לצפות.

  6. אוי ואבוי.
    חוטים להפעלת המצלמות שנתקלו ברגלי הסוס .
    היום היו מעמידים לדין באשמת התעללות בחיות.
    אפשר היה לשבור את רגלי הסוס בנקל ,סוס עם רגל שבורה הוא סוס מת.
    לא אוהב את הסיפור הזה.

  7. כבר כמעט נמאס להגיד תודה יום יום על הפינוק, אבל אם אתה משקיע בסיפורים הנהדרים האלה ככה, נשקיע בתודות.
    לגבי משחק הערב, המשחק המרכזי, שני MVPs ראויים ראש בראש. שתי הקבוצות שרואות עצמן האופוזיציה היחידה לשלטון הצהוב.
    יוסטון מאז האולסטאר מקום שלישי בדפנסיב רייטינג, היום זה הזמן שלהם להוכיח שהם יכולים לעצור קבוצת מורי בול כמוהם שלוקחת רק שלשות ולייאפים.

  8. " נראים כרגע כמו הדבר הבא בליגה. ולא בקטע של מדע בדיוני…"

    בכלל לא מרים גבה,אני לגמרי איתך בעניין הזה!

    חושב שההשוואה שעושים בין טרה ללוקה לגמרי לא במקום.
    אין ספק שלוקה שחקן מיוחד ועם זאת,הרבה יותר מנוסה בכדורסל מקצועני (עם כל המשתמע).
    מקווה שהבחירה הנוספת שההוקס צברו תוכיח את עצמה,נראה שהמזרח מתחיל להיות מעניין.

  9. התיאור שלך לקאבס סלטיקס ענק, הרג אותי. מיאמי אורלנדו קרב על כל הקופה ועל הזכות להפסיד בחמישה משחקים ליאניס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם