סוף עונה 2019 (6) – ממפיס דובים

תוצאת תמונה עבור ממפיס גריזליס

מטרות לעונה שהסתיימה:

לא לגמרי ברור. האם הסגל הזה שווה פלייאוף? לא ממש. האם הקבוצה כיוונה למטה? ממש לא, ותעיד על כך פתיחת העונה. קבוצה שמחפשת טנקינג לא מתבססת על צמד כוכבים קשוח כמארק גאסול ומייקל קונלי. אפילו העסקה בה הועבר גאסול לטורונטו לא היתה בדיוק מתחום הטנקינג ויונאס ולנצ'ונאס דווקא מצוין מאז שעבר לטנסי. אולי כמו חלק מהקבוצות בהן נגענו עד כה המטרה היתה לפתח צעירים? גם פה נראה שהתשובה שלילית. כן, נתנו לג'ארן ג'קסון הבן מקום משמעותי, אבל לא שמו אצלו את המפתחות כמו במקרים של סקסטון, יאנג או דונצ'יץ'. בואו פשוט נסגור על זה שהמטרה שלהם היתה להיראות יותר טוב מהעונה שעברה, להשיג יותר ניצחונות ובעיקר להישאר בריאים.

עמידה במטרות:

בהחלט. ישנו שיפור בטור הניצחונות של מה שנראה סביב 10 (תחזית שלי עד לסיום העונה). בהחלט שיפור לא מבוטל. גם שחקני הליבה היו בריאים. לכל הפחות בסטנדרט שלהם.

מטרות לקיץ:

ממפיס בעיקר צריכה להחליט לאן היא הולכת מכאן. הסגל שלה מאד מבוגר. זולת ג'קסון אין אף שחקן בפרופיל גבוה או פרוספקט מתחת לגיל 25. אין בעיה עם סגל מבוגר. יש בעיה כשהסגל גם מבוגר וגם לא הישגי וגם לא מספיק איכותי. הקבוצה צריכה לבחור בין ניסיון לסחוט את הלימון הזה עוד קצת ולהביא חיזוק של שחקנים בשיאם או ללכת למהלך אגרסיבי של הצערת הקבוצה. יש מספיק קבוצות בשלב יותר הישגי שישמחו לחלק מהשחקנים שמשחקים בממפיס. אני מודה שאני לא בקיא מספיק בחוקי השכר, אבל אם הבנתי נכון למילס או ולנצ'ונאס משתלם לממש את אופציית השחקן ואז לעבור בטרייד. מאמין שגם לאייברי בראדלי יהיה ביקוש ובטח לקונלי אם הולכים למהלך אול אין.

מטרות לעונה הבאה:

תחת הנחה שמה שכתבתי לעיל לא יתקיים וממפיס תמשיך להסתמך על הליבה המבוגרת, המטרות צריכות להיות עוד שיפור בטור הניצחונות לכיוון ה-40, להמשיך ולתת במה לג'קסון – אפילו גדולה יותר מהעונה, ואולי גם לחשוב מי יהי השותף שלו להוביל את הפרנצ'ייז בעתיד ואיך משיגים אותו.

6 תגובות

  1. כשקונלי בריא יש להם PG מוביל. הבעיה שהוא לא מצליח להישאר בריא. השנה הוא הוכיח, לפחות לדעתי, שהוא היה שווה אול-סטאר (אבל לא היה ממש בריא עבור זה).
    הפעולות בטרייד דד-ליין היו טובות מבחינתם שהביאו את וולנצ'יונאס, בראדלי ודילון רייט. אני חושב שהליטאי בא רעב (לעומת גאסול, שהוא שחקן טוב ממנו, אבל היה עייף ושבע מהסיטואציה). בראדלי לצד קונלי יכול להיות קו אחורי נהדר התקפית (משלימים אחד את השני) והגנתית, אבל הבעיה הגדולה שלהם זה להישאר בריאים.
    יש לממפיס חמישייה טובה וכמה מחליפים טובים (נואה גילה את עצמו מחדש). השאלה מה הם רוצים להשיג… כשהם בריאים, הם יכולים להילחם על הפלייאוף. הבעיה שהם לא בריאים ותקועים עם חוזים לא הגיוניים (פארסונס).
    טרייד על קונלי הגיוני כי הוא מראה שהוא עדיין PG ברמה הגבוהה ואפשר להרוויח עליו כמה נכסים.

  2. קבוצה שנתקעה עם החוזה לפרסונס שלא אפשר לה לאיים באמת על הפלייאוף יחד עם הנסיגה של גאסול.
    קונלי לדעתי מעולה ועדיין יש לו עוד עונה-שתיים ברמות הגבוהות.

  3. תודה כרגיל מתן, לדעתי ממפיס חייבים גארד ברמה גבוהה כדי לשאוף לעשות משהו בעתיד. כל הנצחונות מרחיקים אותם מהאפשרות לבחור איזה מוראנט כזה.קשה לי לראות אותם אי פעם מביאים שחקן חופשי משמעותי והדראפט הוא הדרך היחידה שלהם להיבנות.

  4. טור מעולה עם הערה אחת. לא בטוח שיהיו קונים לקונלי…. אם הבנתי נכון הם חיפשו בזמן הטרייד על גאסול אבל אף קבוצה לא רצתה אותו
    🙂

  5. תודה מתן. ממפיס זו קבוצה שקל לאהוד בגלל ה grit and grind והלב הגדול של השנים האחרונות. אבל הם נמצאים בסוג שלת לימבו, כאשר קונלי ממשיך לקבל הרבה כסף ולשחק מעט. לא ברור לי לאן הם הולכים.
    אה כן, להיפטר מפארסונס מייד ובדיעבד. או לתת לו לשחק.

  6. תודה מתן.
    זה היה כמעט צפוי שככה תיראה העונה של הגריזליס (למעט הפציעה של JJJ) – בטרייד דד ליין יבינו שהם לא מספיק טובים בשביל לעשות משהו משמעותי העונה ויטרידו את גאסול, קונלי או שניהם. בסך הכל נראה שקיבלו תמורה יפה על גאסול אבל שהיו יכולים לקבל הרבה יותר לפני שנה או בקיץ. כנראה שזה תמיד קשה להטריד את השחקן הכי טוב שלך במשך עשור.

    אפילו טנקינג נורמלי הם לא יודעים לעשות (ואני אוהב את זה) – במקום לסיים מקום חמישי מהסוף הם בדרך לעבור את הפליקנס ולקבל בחירה תשיעית. בדראפט שצפוי להיות די דליל זה יכול להיות משמעותי. במרץ הם ניצחו את יוסטון, אוקלהומה, פורטלנד ויוטה וכנראה שמשהו בגריט אנד גריינד עדיין טבוע בפרנצ'ייז הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם