אחד ביום: קנדריק נאן מגיע להוליווד

אחד ביום עם השחקן עם הסיפור ההוילוודי של העונה עד כה שמגיע יחד עם הקבוצה שלו לביקור אצל הקבוצה עם ההגנה הטובה ביותר בליגה. כן, אנחנו מדברים על הלייקרס...

5:30: לוס אנג'לס לייקרס (1-6) – מיאמי היט (2-6)

ג'ון רונלד רעואל טולקין הידוע בכינוי ר.ר, התפרסם בימי חייו, אך בעיקר לאחר מותו, כמי שכתב את הספר 'שר הטבעות' ואת הספר המוקדם לו, ההוביט. כמו כותבים מפורסמים אחרים, גם טולקין לא ממש תיכנן להיות סופר ידוע ואת ימיו הוא בילה כמרצה ללשון ולספרות אנגלית באוניברסיטת אוקספורד. אחת המטלות השנואות על טולקין בימים ההם (העשור הרביעי של המאה הקודמת) הייתה בדיקת מחברות הבחינה של תלמידיו הסטודנטים, מלאכה אשר אותה הגדיר שנים מאוחר יותר כ'משעממת עד מוות'.

והנה באחד הימים בשעה שטולקין עבר על מחברת בחינה של סטודנט הוא גילה שהסטודנט שכח למלא את אחד מהדפים במחברת. הדף הריק עורר בפרופסור לספרות השראה והוא שלף את עטו והחל לכתוב בו סיפור על יצור משונה אותו הוא תכנן לקרוא לילדיו לפני השינה. את הסיפור הוא החל במילים 'בתוך חור באדמה חי לו הוביט'. כמעט שנתיים אחר-כך הוא סיים את הספר ואחת הסטודנטיות שלו, איליין גריפית', אשר קיבלה את הטיוטה לקריאת התרשמות, שיכנעה אותו לפרסם את הספר והשאר היסטוריה.

וכך, מתוך דף ריק אחד צמחה לה אחת הקלאסיקות הגדולות של המאה ה-20…

כי בחיים, ילדים, השראה מגיעה פעמים רבות מתוך ואקום. וכשמשהו ריק פתאום מזדמן לפנינו, אנחנו מוציאים לעיתים דברים גדולים בשביל למלא אותו. וזה כנראה מה שקרה לאריק ספולסטרה, מאמן מיאמי היט שמתוך הואקום מצא גם הוא מציאה ראויה.

את פתיחת העונה של מיאמי היא עשתה ללא מי שיועד להיות הכוכב הראשי של הקבוצה, שחקן הרכש ג'ימי באטלר, שהגיע לקבוצה בטרייד מפילדלפיה. אלא שבאטלר הפך ממש עם פתיחת העונה לאבא בפעם הראשונה בחייו והחליט, בצדק רב, לבלות את הזמן לצד אשתו היולדת ולא על מגרש הכדורסל. ספולסטרה חיפש פתרונות על הספסל ומצא שם את קנדריק נאן, רוקי מבוגר יחסית (בן 24) שלא נבחר בדראפט, כשל להיכנס לסגל הסופי של גולדן סטייט ווריירס בעונה שעברה ובילה אותה כשחקן מצטיין במדי קבוצת הג'י-ליג שלה, סנטה קרוז ווריירס.

נאן, שהוכיח את עצמו במשחקי ההכנה, המשיך לעשות זאת, גם בפעם הראשונה בה עלה לשחק בליגה של הגדולים וקלע 24 נקודות בניצחון ההיט על ממפיס. גם כשבאטלר חזר, אחרי שלושה משחקים של היעדרות, המשיך נאן להפגיז והגיע לשיאו מול אטלנטה עם 28 נקודות. במשחקים האחרונים הוא קצת נרגע, אבל קשה שלא להתפעל בכל זאת מההברקה החדשה של מיאמי.

מיאמי עם נאן ועם חבורת הצעירים שלה שכוללת את הרוקי טיילר הירו שעושה עבודה נהדרת (במיוחד מחוץ לקשת אם תשאלו אותי), את הפאוור פורוורד הנייד, שחקן השנה השנייה דאנקן רובינסון ואת באם אדביו היעיל, היא אחת הקבוצות הכי עמוקות בליגה כשבכל יום נתון מישהו אחר יכול להיות הכתובת להתפוצצות (אתמול מול פיניקס היו אלה ג'ימי באטלר עם 34 נק' וגוראן דראגיץ' שתרם 25 מהספסל).

עד לאן מיאמי יכולה להגיע? כמו שהמזרח נראה כרגע, בהחלט רחוק. להיט יש מכל טוב ובליגה הצפופה לעבודה שיש לה 11 שחקני רוטציה ברמה גבוהה (ו-12 כשדיון וויטרס יצטרף או אפילו 13 אם סופרים את הרוקי הקופצני כריס סילבה, היורש של סטפון לאזמה) משמעות גדולה מאוד בליגה ארוכה ומעייפת.

משמעות יתרה יש לסגל רחב במשחקי בק טו בק והלילה מחכה להיט אחד כזה ולא סתם אחד כזה אלא מפגש מול הקבוצה שנמצאת כרגע בטופ של הליגה ומתרגלת לנשום אויר פסגות מחדש – לוס אנג'לס לייקרס. קשה להמעיט בערך פתיחת העונה המוצלחת של החבורה מעיר המלאכים, שכן עם שניים כמו אנתוני דיוויס ולברון ג'יימס, לצד חבורה מנוסה למדי שכוללת את דני גרין, רג'ון רונדו, דוויט האוורד, ג'אביל מגי ואייברי בראדלי – הפוטנציאל בהחלט מרקיע שחקים וכל תצוגה נוספת של כדורסל איכותי, רק מרמז שמדובר בקבוצה שבהחלט יכולה ללכת עד הסוף.

הלייקרס לא רק מפתיעים לטובה בחיבור הכל-כך מהיר בין כל הכישרונות שיש לה להציע אלא גם בשל העובדה שהחוזקה של הקבוצה הזו נמצאת דווקא בהגנה שם מחזיקה הקבוצה במקום הראשון בליגה בדיפנסיב רייטינג. לברון ג'יימס מוביל את הליגה באסיסטים (11.1 למשחק), הוא ודייוויס שניהם קולעים מעל 26 נקודות למשחק ועם הגנת הברזל והגופים הגדולים שמסתובבים בגופיות צהובות – היא מביאה את האוהדים בלה לה לנד, לתחושה אותה לא חוו קרוב לעשור.

הלייקרס תתחיל הערב סדרה של שישה משחקים ביתיים מתוך שבעה משחקים סה"כ ואם תנצח בכולם או ברובם, הצהרת הכוונות כבר עשויה לקחת אותה למקום אחר. התחלה ברגל ימין מול ההיט הלילה, תיתן עוד רוח גבית לעניין.

והלילה הזה עמוס משחקים חוץ מהמשחק המרכזי. לצערנו רק מעטים מהם לוהטים:

Post Up:

4:00: דנבר נאגטס (2-5) – פילדלפיה (2-5)

מסע המשחקים במערב מוציא מפילדלפיה את המיץ ואחרי שני הפסדים רצופים היא מגיעה לעוד אתגר כשהפעם בן סימונס שנפצע בהפסד האחרון ביוטה, ייעדר. דנבר התאוששה עם שני הפסדים משלה עם שני ניצחונות נאים על הקבוצות של פלורידה ותקווה להמשיך במומנטום גם מול האמבידיה.

4:00: יוטה ג'אז (3-5) – מילווקי באקס (2-6)

הג'אז עדיין במגמת דשדוש והם עלולים להמשיך בעניין מול אחת הקבוצות היותר חמות כרגע בליגה, הבאקס שעם שלושה ניצחונות רצופים במערב וארבעה סה"כ – מובילה כבר את הקונפרנס היותר קל של הליגה. יאניס ינסה לצאת מהיער של גובר, עם ניצחון. יוטה תנסה להוכיח לנו שהיא בכל זאת מסוגלת לנצח קבוצות גדולות בליגה.

5:00: פורטלנד טרייל בלייזרס (5-3) – ברוקלין נטס (4-3)

התמודדות בין שתי קבוצות מאכזבות הלילה באורגון כשפורטלנד שמגיעה אחרי שלושה הפסדים רצופים ומאזן שלילי למדי, תארח את ברוקלין שאמנם ניצחה שניים משלושת המשחקים האחרונים אבל אין בכך בשביל לכפר על פתיחת עונה מסתכלת מהצפוי. הלילה, לפחות אחת מהם תחייך.

Post Down:

2:00: אינדיאנה פייסרס (4-4) – דטרויט פיסטונס (5-4)

אנחנו עוד לא באמצע נובמבר וזה כבר מפגש שלישי בין שתי הקבוצות העונה. הפיסטונס ניצחו את השתיים הראשונים אבל אולי ההתאוששות של אינדיאנה במשחקים האחרונים (4 ניצחונות ב-5 משחקים) תעזור לה לעלות לראשונה העונה למאזן חיובי, למרות זאת.

2:00: אורלנדו מג'יק (6-2) – ממפיס גריזליס (5-2)

אורלנדו פתחה את העונה רע מאוד ואולי מפגש מול ממפיס שעוד לא ניצחה מחוץ לפד-אקס פורום, יעזור לה להמתיק קצת את הגלולה. לא שזה ממש ישנה משהו…

2:00: וושינגטון וויזארדס (5-2)- קליבלנד קאבלירס (5-2)

קרב תחתית מזרחי בין קבוצה שאין לה הגנה (המארחת) לבין קבוצה שאין לה סיבה לקום בבוקר. לכם בטח לא תהיה סיבה לקום בלילה בכל מה שנוגע למשחק הזה.

2:30: אטלנטה הוקס (4-3) – סקרמנטו קינגס (6-2)

טרה יאנג וההוקס רשמו הפסד ראשון יחד העונה במשחק האחרון מול הבולס והעומס עושה את שלו על הקבוצה הצעירה והקצרה. הקינגס מצידם, הפסידו בטורונטו, אחרי שני ניצחונות רצופים ויקוו להתאושש מול קבוצה שהיא בהחלט בליגה שלה.

3:00: מינסוטה טימברוולבס (3-4) – גולדן סטייט ווריירס (6-2)

פתיחת העונה הטובה של מינסוטה נבלמה עם שני הפסדים רצופים, האחרון שבהם אצל ממפיס, היה מיותר לחלוטין. היא תנסה להימנע מעוד הפסד לא צפוי, מול הלוחמים שיחסרו כל אולסטאר בסגל שלהם וגם את קאבון לוני.

3:00: ניו אורלינס פליקאנס (6-1) – טורונטו ראפטורס (2-5)

המחצית הראשונה של העונה, בו פגשו השקנאים את האלופה, הייתה כנראה רגע השיא שלהם העונה. משם, הכל הולך ומתדרדר והקבוצה של אלווין ג'נטרי נמצאת בתחתית המערב. אולי משחק ביתי מול אותם ראפטורס, יסמן את השינוי. ואולי לא…

3:30: דאלאס מאבריקס (2-5) – ניו יורק ניקס (7-1)

דאלאס התאוששה מההפסד ללייקרס עם ניצחונות על קליבלנד ואורלנדו החלשות. והנה המזרח, ממשיך לפנק אותה ביריבות חלשות, כשהפעם משחק ביתי מול הניקס אמור להמשיך ולהזניק אותה קדימה.   

7 תגובות

  1. הסיפור על ההוביט אמיתי? ממש נשמע כמו אגדה אורבנית. המשחק של הלייקרס מעניין מאוד.
    .
    בעניין אחר, הארדן יצא נגד קוואי שעושה ניהול עומסים ולא משחק שני משחקי באק טו באק. הארדן אמר שהוא עולה לשחק כל משחק, גם אם הוא קצת חולה או פצוע.
    זה נכון וזה בניגוד לתדמית הגרועה של הארדן והתדמית הנקודה של קוואיועדיין אני יכול להבין שחקן שעושה ניהול עומסים.

  2. מעולה תודה יאיר . אחלה סיפור כרגיל… 🙂 ראיתי את קנדריק נאן ומיאמי פעם ראשונה העונה קבוצה מאוד מרשימה. באטלר נתן 30 נק במחצית הראשונה אבל מי שממש הרשים אותי הוא דרגיץ'. קבוצה שאיכשהוא עברה מתחת לראדר נראה שיכול להתפתח פה משהו מעניין .. סופר משחק הלילה מול הלייקרס שום תוצאה לא תפתיע אותי

  3. משחקים חזקים היום, כל מפגש בין אמביד ויוקיץ הוא צפייה חובה

  4. תודה יאיר, פשוט תענוג.
    אני בעד מיאמי השנה, קבוצה שכל כך כיף לאהוד

  5. תודה יאיר
    המשחק הלילה של הלייקרס מאוד מסקרן
    זה המשחק הכי קשה של הקבוצה בנובמבר עם סיכוי לצבור מומנט חיובי מאוד להמשך הליגה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם