סקירת נעליים – Nike Zoom Freak 1

האם נעל הדגל של הגריק פריק היא סיבה ליאסווו או באסוש?

מחיר – 479₪, לינק לרכישה (Black), לינק לרכישה (Multi-color/Metallic Gold)

משקל הנעל – 340 גרם

גובה קרסול – נמוך

שחקנים מובילים שמשתמשים בנעל – Giannis Antetokounmpo

סוליה ואחיזה במשטח (Traction)

הנעל הראשונה של יאניס מציגה לנו סוליה מיוחדת – שילוב של סוליה שקופה (Translucent) שהדפוס שלה הוא דמוי ורדים, וסוליה לא שקופה שהדפוס שלה מזכיר סוג של מבוך. הדפוס החדש מעניין אבל לצערי לא מספיק עקבי, בחלק מהזמן מקבלים אחיזה קטלנית אך לעיתים צריך לנגב את הסוליה כל כך הרבה רק בשביל לשחק כמו שצריך ולא להחליק. חוסר העקביות לא תלוי במשטח שעליו תשחקו והאחיזה יכולה להתנהג אחרת על כל משטח ומשטח באופן לא צפוי ולא מוסבר. 

בכל מקרה לדעתי מומלץ לחכות שנייקי יפתרו את הבעיה ויוציאו סוליה שאין בה חלקים שקופים כדי שתתפקד בצורה יותר טובה, יותר עקבית ושגם תאפשר משחק במגרש חיצוני, בניגוד לסוליה הנוכחית שהחלק השקוף שלה לא יעמוד בחיכוך שכזה.

  • ציון: 7 שרוכים

תמיכה (Cushion)

מבנה התמיכה בנעל של יאניס בנוי כך שבחלק האחורי ישנן שתי כריות Zoom Air שיושבות אחת על השנייה ובחלק הקדמי אין שום כרית תמיכה. מדובר במבנה מתחכם וקצת מוזר, וללא ספק היה יותר הגיוני אם נייקי היו מטמיעים כרית אחת בחלק הקדמי של הנעל. למה נייקי עשו את זה אתם שואלים? כנראה שאלו ההעדפות של יאניס – הנעל הנוכחית מזכירה מאוד מבחינת התמיכה את אחד הדגמים של קובי ה-Kobe AD Exodus שיאניס שיחק איתן בפלייאוף לפני שקיבל נעל דגל משל עצמו. 

בכל אופן, מתקבלת תחושת תמיכה שמתאימה יותר לגארדים ולא למפלצות כמו יאניס, אבל היום גם שחקנים גדולים משחקים עם נעליים שמותאמות יותר לגארדים וכנראה שכמו במשחק עצמו, הנעליים היום הן יותר Positionless (ללא עמדה) ומתאימות לכל השחקנים בהתאם להעדפה אישית. 

מבחינת העדפות, הנעל תתאים יותר למי שמחפש תחושה של המגרש ופחות למי שמחפש בלימת זעזועים ותמיכה.

  • ציון: 8 שרוכים

התאמה לשחקן ואחיזה ברגל (Support & Fit)

הנעל אמורה להתאים למידה הרגילה שלכם אבל היא יחסית צפופה גם מבחינת האורך וגם מבחינת הרוחב, רצוי למדוד את הנעל בחנות אבל למי שיזמין מהאינטרנט ויש לו כף רגל רחבה מומלץ ללכת על חצי מידה מעל (השרוכים כבר ידאגו לסגור את הפערים במידה ויהיו כאלה). אני באופן אישי אוהב שהנעל יושבת חזק על כף הרגל ללא מקום תזוזה פנימי והנעל הזאת אמורה לשבת על כף הרגל כמו כפפה, אבל יש שחקנים שיעדיפו מעט מרחב תמרון ובכל מקרה עם הזמן הנעל תתאים את עצמה יותר ויותר לכף הרגל שלכם תודות לבד המתרחב. 

עקב הנעל יחזיק את כף הרגל במקום, ובסיס הסוליה אשר לא רחב מאוד, ידאג לשמור על הרגל שלכם יציבה ובמקום שהיא צריכה להיות (בסיס הסוליה מזכיר את בסיס הנעל האחרונה של קווין דוראנט, ה-KD 12 המעולה).

  • ציון: 9 שרוכים

חומרים

הנעל מורכבת משילוב בדים עמיד בחלק העליון שידרוש זמן הסתגלות קצר. לא מדובר בחומרי פרימיום אבל החומרים סה״כ כן עושים את העבודה ומדובר בחומרים מאוד קלים שתורמים למשקל הנמוך והמפתיע לטובה של הנעל. גם חלק הסוליה שהזכרתי בסעיף ה"תמיכה" לא בנוי מטכנולוגיות הפרימיום של נייקי, ותג המחיר של 120$ מעט גבוה ביחס למה שמקבלים, לעומת נעליים אחרות של נייקי וחברות אחרות כפי שסקרתי בשפע בפרסומים הקודמים.

  • ציון: 7 שרוכים

לסיכום

הנעל הראשונה של ה-MVP החדש היא נעל טובה אבל לא מדהימה, התכונות הבולטות שלה הן ההתאמה המעולה לכף הרגל ותחושת המגרש. אני מקווה שבדגמים עם הסוליה הלא שקופה (שצפויים לצאת בהמשך) האחיזה תהיה הרבה יותר אמינה ועקבית אחרת נייקי יצטרכו לשפר את האספקט הזה בנעל הבאה של יאניס בשביל שנרגיש בטחון מלא בתנועה.

בנוסף לתכונות הנעל, אי אפשר להתעלם מהמראה הייחודי שלה עם לוגו ה-Swoosh המוכר של נייקי. יש שיימצאו את העיצוב מעניין ויפה (אני חושב שהעיצוב ממש יפה והתמונות לא עושות עם הנעל חסד), כמובן גם כתלות בצבע, אך אין ספק שיהיו שחקנים שיימצאו את עיצוב הנעל כגרוטסקי ושייפסלו את הנעל רק על סמך חיצוניותה.

בנוסף, הנעל מתהדרת בתג מחיר לא צנוע לנעל ראשונה (לשם השוואה הנעל הראשונה של קיירי שווקה ב-110$ דולר שזה גם מחיר יותר הגיוני לנעל של יאניס, ולא אגזים אם אומר שאפילו 100$ היו הולמים את התמורה…). בתג המחיר הזה תוכלו לרכוש גם את הנעל של כריס פול או של ראסל ווסטברוק שמציעות קצת יותר מבחינת טכנולוגיות ואיכות.

בסה"כ מדובר בנעל שמי שמחפש את היתרונות שלה יהנה ממנה מאוד,  אני באופן אישי לא הייתי זורק צלחת יוונית על הרצפה. 

  • ציון משוקלל סופית: 7.5 שרוכים

8 תגובות

  1. יש חנות בארץ שמוכרת את הדגם הזה בארץ?
    ואם כן אז אשמח לשמות,תודה

  2. תודה רבה עינב! האמת שדי אהבתי את הנעל מבחינת העיצוב..חבל לקרוא שהיא מאכזבת מבחינת הביצועים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם