עומרNBA: נשיא מועדון ה-50-40-90

עומרNBA הפינה שמקשרת בין הסיפרה (על הגופיה של השחקן) לספירה (של העומר) עם רכז העבר, 1.83 בסך הכל ולוק של בנקאי, שהצליח להיות אחד הקלעים המחוננים בתולדות הליגה ולשמור על אחוזים מצויינים מכל הטווחי0 - מארק פרייס

היום עשרים וחמישה ימים לעומר.

מועדון ה-50-40-90 הוא מועדון אקסלוסיבי ב-NBA. כדי להיכנס למועדון צריך לקלוע בעונה אחת 50 אחוז מהשדה, 40 אחוז משלוש ו-90 אחוז מהעונשין. יש תריסר עונות בהם זה קרה, ורק שמונה שחקנים שהגיעו להישג הזה. עונה אחת זה מרשים מאוד, אבל יש רק שחקן אחד בהיסטוריה שהצליח לשמור על הממוצע הזה לאורך כל הקריירה, והיום נדבר עליו. היום נדבר על מארק פרייס.

פרייס נולד בבאטרלסוויל, אוקלהומה. פרייס אהב את המשחק מגיל צעיר. הוא לא היה גבוה (1.83 מטר) בשיא, ולכן אביו שהיה מאמן כדורסל עודד את בנו לשפר את יכולות הקליעה שלו. במכללות שיחק עבור ג'ורג'יה טק. פרייס הראה יכולת טובה במכללות ונבחר לחמישיות העונה מספר פעמים בקונפרס בו הוא שיחק וגם פעמיים לחמישיית העונה השנייה של כל ליגת המכללות. לאחר 4 שנים במכללות יצא פרייס לדראפט.

למרות היכולת הגבוהה שהראה הרבה קבוצות דילגו עליו מכיוון שחשבו שמבנה הגוף הקטן שלו לא יצליח לעמוד באינטנסיביות ובפיזיות של ה-NBA. פרייס נבחר בתחילת הסיבוב השני במקום ה-25 ע"י המאבריקס. הקאבס רכשו אותו מהם באותו יום ופרייס הגיע לקליבלנד.

בעונה הראשונה פרייס עלה מהספסל ולא תרם רבות לקבוצה. בעונתו השנייה קיבל את תפקיד הרכז הפותח וסייע לקבוצה להעפיל לפלייאוף שם הפסידו בסיבוב הראשון לבולס. בעונת 88/89 פרץ מארק פרייס. הוא היה לשחקן השני בהיסטוריה שנכנס למועדון ה-50-40-90 אחרי לארי בירד. הוא נבחר לאולסטאר וסייע לקבוצתו לסיים במקום השלישי.

בסיבוב הראשון הם פגשו את הבולס. הסדרה הגיעה למשחק אחרון בקליבלנד. 8 שניות לסיום ג'ורדן העלה את הבולס ל99-98. מהצד השני אילו העלה את הקאבס ליתרון נקודה עם לייאפ. הבולס לקחו טיים אאוט, לכולם היה ברור שהכדור האחרון יגיע לג'ורדן. הכדור באמת הגיע לג'ורדן שעלה לזריקה ונראה שהוא מרחף באוויר לכמה שניות בזמן שהמגן חולף על פניו. ג'ורדן קלע את הסל למה שלימים ייקרא "THE SHOT". והקאבס הודחו פעם נוספת ע"י הבולס.

בעונה שלאחר מכן הודחו הקאבס שוב בסיבוב הראשון הפעם ע"י הסיקסרס. את העונה הבאה הוא פתח בסערה תוך שהוא מספק עשרה משחקי דאבל דאבל בשישה-עשר המשחקים הראשונים. אך בסוף נובמבר הוא נפצע מול ההוקס והושבת עד לסוף העונה. בעונת 91/92 חזר פרייס לשחק. הוא הוביל את הקבוצה פעם נוספת למקום השלישי. הקבוצה הגיעה עד לגמר המזרח לראשונה מזה 16 שנה. בגמר המזרח הם פגשו את הבולס ושוב פעם הודחו ע"י ג'ורדן והחבר'ה.

בעונה שלאחר מכן זכה פרייס בתחרות השלשות של האולסטאר. הוא הראה יכולת מצוינת במהלך כל העונה ובנחר לחמישייה הראשונה. הקבוצה הגיעה לחצי גמר המזרח והפסידה. למי? ניחשתם נכון, שוב פעם לבולס. גם בעונה שלאחר מכן זכה פרייס בתחרות השלשות וגם בעונה שלאחר מכן הפסיד לבולס, הפעם בסיבוב הראשון.

בסוף עונת 94/95 עבר פרייס לבולטס. משם עבר לווריורס ובעונת 97/98 סיים את הקריירה במג'יק. לאחר הפרישה שימש פרייס מאמן ראשי במספר ליגות ועוזר מאמן בNBA.

פרייס היה אחד מהקלעים הטובים ביותר בתולדות המשחק. הוא השחקן היחיד בהיסטוריה שהקריירה שלו נכנסת למועדון ה-50-40-90. תעצרו שנייה לחשוב איזה הישג כביר זה. שחקנים נאבקים כדי לסיים עונה אחת עם הסטטיסטיקה הזאת ואלה היו ממוצעי הקריירה של פרייס. נכון רק עונה אחת הוא סיים עם הסטטיסטיקה הזאת אבל עצם זה שממוצע הקריירה שלו נכנס לשם זה הישג מדהים שספק אם ישוחזר.

פרייס לא היה שחקן מושלם, הוא היה חור בהגנה והקבוצה ספגה לא מעט בעקבות זה. אבל יכולת הקליעה שלו הייתה פנומנלית מכל טווח. עד היום הוא מקום שלישי בליגה באחוז עונשין בקריירה. סביר להניח שאם היה משחק היום היה זורק הרבה יותר ומרווח עוד את המשחק. אבל מעל הכל תזכרו את פרייס הבחור הלבן עם ה1.83 והלוק של בנקאי, בתור השחקן שהעמיד קריירה של 50-40-90.

הישגי קריירה:

4 בחירות למשחק האולסטאר (1989, 1992–1994)
החמישייה הראשונה של העונה (1993)
החמישייה השלישית של העונה (1989, 1992, 1994)
אלוף תחרות השלשות (1993, 1994)

תגובה אחת

  1. מרק פרייס זה שחקן שמאוד אהבתי. עשה הרבה עם השכל כפיצוי על הגוף הנחות שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם